Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dekra besiktning - billyft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dekra besiktning - billyft

    Tips till er som har sänkt bilen. Åk inte till Dekra Åbro. Där kommer man inte upp med bilen på lyften. Fick erfara detta förra veckan .

    Bättre att åka till Dekra Sisjön. Jag skulle egentligen åkt dit med det var fullt så tog en tid hos Dekra Åbro.
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

  • #2
    Ganska vanligt att dom inte kan få upp bilen på diverse maskiner när den är sänkt.. Har jag också fått erfara
    Alfa romeo 159 SW 1.9 8v -07
    Alfa romeo 146Ti -96
    Alfa romeo 147GTA -04
    Peugeot 206Gti -02
    Volvo V90 D3 -17

    Comment


    • #3
      Tack! Ska besiktiga innan månadsskiftet - DEKRA Sisjön skulle kunna funka...
      à la London designmarknad - www.alalondon.se

      Comment


      • #4
        Originally posted by Bonna View Post
        Ganska vanligt att dom inte kan få upp bilen på diverse maskiner när den är sänkt.. Har jag också fått erfara
        Har också varit med om det i Stockholm. På ett ställe kunde de inte testa bromsarna i testbrunnen för den var för djup.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Originally posted by 84jr0 View Post
          Har också varit med om det i Stockholm. På ett ställe kunde de inte testa bromsarna i testbrunnen för den var för djup.

          Jo samma här fast i Skåne.. Körde till en privat besiktning i Ystad istället, bästa besiktning någonsin! Dom höll på säkert 20 minuter med brädor och diverse för att få upp den på lyft. Men inte ett ord om att det var jobbigt eller att den var för låg. Fick bara en kommentar att den ser ju väldigt bra ut när den är låg
          Alfa romeo 159 SW 1.9 8v -07
          Alfa romeo 146Ti -96
          Alfa romeo 147GTA -04
          Peugeot 206Gti -02
          Volvo V90 D3 -17

          Comment


          • #6
            Ni har problem med för låga bilar ....... jag har problem med att bilen är för smal.
            Min gamla Topolino passar inte in på vissa bes.stationer, då spåevidden är för smal bak, så det går inte att passera domkraften, då de tar i fälgen.
            //R//

            Comment


            • #7
              Haha!
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #8
                Originally posted by Rolando View Post
                Ni har problem med för låga bilar ....... jag har problem med att bilen är för smal.
                Min gamla Topolino passar inte in på vissa bes.stationer, då spåevidden är för smal bak, så det går inte att passera domkraften, då de tar i fälgen.
                Haha du vinner helt klart! Tipsa de att använda MC liften istället.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment

                Working...
                X