Announcement

Collapse
No announcement yet.

spridarlampan fortsättning följer.. Fiat coupe 16v turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Blå kontakt sitter i vattentermostaten. Ger motortemp till ECUn.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #17
      Okej då förståt jag! Tack så väldans ��

      Comment


      • #18
        Jag rengjorde kamlägesgivare men fortfarande samma som innan. Funkar hur bra som helst tills hon har blivit varm och man står på to gång i mer än 7 sekunder så lyser spridar lampan. Ska kolla om någon kan plocka ut felkoder så man kanske kan specificera sig på ett område. Märkte en annan sak att turbon bara laddar 0.5 bar men borde väl ladda 0.8 orginal?

        Comment


        • #19
          Rengöring är nog inte grejen utan hall-givaren lämnar för dålig signal. Kolla du vad Barchetta1 gjorde i tråden som jag länkade till.
          Han bytte den lilla svarta pluppen (Hall-givaren) som sitter undersidan av skivan längst ner på din bild. Följ sladdarna från kontakten.

          Om den bara laddar 0,5 bar är antingen EBV trasig eller så har du ett läckage i insugssytemet.
          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

          Comment


          • #20
            Okej då ska jag nog byta den men tänkte försöka plocka ut lite felkoder innan. Ebv? Jag läste en tråd om det, kan man koppla ur den och se om man har samma resultat så är den sönder? Leta läckage, är det som jag tänker att kolla varenda slang från intercollern och luft filtrer till turbon eller finns det något smidigare sätt? Tack för hjälpen du är bäst!

            Comment


            • #21
              EBV: electronic boost valve d.v.s. en pysventil som ECUn styr genom signaler. Den kan sitta någonstans mellan batterihyllan och kylaren.

              Click image for larger version

Name:	IMG_0872.jpg
Views:	1
Size:	31.2 KB
ID:	253200
              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

              Comment


              • #22
                Trycktesta läckage i insugssystemet:

                Gör en plugg eller adapter av en burk som bilden. Gör hål i den och se till att det går att trycka luftmunstycket mot så det inte läcker där.
                Lossa lämplig slangklämma efter luftfiltret men innan turbon, stoppa in pluggen och dra åt slangklämman.
                Inte brassa på 8 bar från kompressorn utan bara bara puffa in lite luft i taget.
                En cykel- eller madrasspump med tillhörande munstycke bör gå lika bra eftersom alla inte har tillgång till kompressor.
                Sen lyssnar man och känner om det blåser, eller sprayar vatten med diskmedel i på slangar och skarvar.

                Click image for larger version

Name:	IMG_0871.jpg
Views:	1
Size:	53.0 KB
ID:	253201
                Last edited by TurboB; 12 July 2017, 17:22.
                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                Comment

                Working...
                X