Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny medlem här.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny medlem här.

    Hej.
    Ny här på detta forum. Heter Mikael Tapper och bor i Uppsala. Jobbar i Flygvapnet som flygtekniker.
    Eftersom mitt yrke kräver att man kan lita på tekniken i alla situationer så kan man säga att det
    kravet har smittat av sig när det gäller vad jag kör. Italienskt och problemfritt alltså.
    Har bara haft Italienska bilar sen den första Fiaten, 1993 ungefär.
    3 Alfor avverkade mellan 2005 och 2015. Abarthen jag har nu hittade jag hos Hedin i Mölndal
    i Augusti 2015 till ett bra pris då den var "färdigkonfigurerad" och klar för leverans. Jag bad
    Hedins här i Uppsala ta hem den för min räkning. Kört den i snart 2 år och flinar lika brett
    nu som då fortfarande.

    Click image for larger version

Name:	Abarth 500 VR46 Edition 850x.jpg
Views:	1
Size:	423.7 KB
ID:	259431


    Har uppgraderat lite. Främst O.Z-fälgarna. Någongång måste man få ha en uppsättning O.Z på sin bil
    och jag tyckte att Abarthen var värd det. Har en box från Novitec (NT6) och ett BMC-filter som skall
    monteras efter 24 månaders-servicen i Augusti. Annars lite dekaltrimmning. Tycker att Abarth har
    glömt en specialedition bland de som har sålts. VR46-editionen som en hyllning till världens största
    Roadracingförare Valentino Rossi. Fixade en egen sådan då den aldrig dök upp hos handlarna.
    Funderar på en sänkning då glipan i de bakre hjulhusen stör mig rent estetiskt. Får se, på listan
    till senare.

    Mvh // Mikael Tapper Uppsala
    __________________________________

    Nu:
    Abarth 500 Custom -14 (Luigi)

    Tidigare:
    Alfa GT 3.2 -04 (La Principessa Nera)
    Alfa 159 SW Q4 3.2 -06
    Alfa 156 2.0 TS -99 (Bella)
    Fiat Tipo 1.6 DGT -89

  • #2
    Välkommen, kul med fler Abarth, hoppas du kommer trivas här! Det finns en del forummeddlemmar i Uppsala.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Välkommen hit och riktigt fin bil du har där!
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Kul med fler flygtekniker som vågar köra italienskt, man får ju höra mycket från kollegor då och då!
        Alfa romeo 159 SW 1.9 8v -07
        Alfa romeo 146Ti -96
        Alfa romeo 147GTA -04
        Peugeot 206Gti -02
        Volvo V90 D3 -17

        Comment


        • #5
          Välkommen hit som sagt!
          Gick i samma klass som en annan Tapper i högstadiet (Alunda) men det finns säkert många i Uppland.
          Italienska bilar o flygintresse verkar gå hand i hand, även om F15 var länge sen för min del.
          Vilka Fiat har du haft?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Ante och 84rj0: Tack för välkomnandet

            Bonna: Vågar? Har bara blivit sviken och ståendes av min bil 1 gång. Det var
            Tipon som fick ett överslag i fördelaren då kabelisoleringen till
            impulsgivaren hade nötts av till ledaren. Tog ett tag att hitta dock.

            Det är ju kollegorna som inte har fattat något. Dom åker i sina Volvos,
            Saabar, Oplar, Audis osv. Medans vi som har Italienska fordon kör dom.
            Stor skillnad.

            Per: Flygplan är ofta vackra för att de blir effektivare då. Så flygintresset går
            hand i hand med passionen för vackra Italienska bilar.
            Enda Fiaten hittills var en 89:ans Tipo DGT som jag körde fram till 2005
            då den började bli lite för "mjuk" i underredet för att köras vidare.
            Annars en enkel, okomplicerad och praktisk bil med mycket charm.
            __________________________________

            Nu:
            Abarth 500 Custom -14 (Luigi)

            Tidigare:
            Alfa GT 3.2 -04 (La Principessa Nera)
            Alfa 159 SW Q4 3.2 -06
            Alfa 156 2.0 TS -99 (Bella)
            Fiat Tipo 1.6 DGT -89

            Comment

            Working...
            X