Announcement

Collapse
No announcement yet.

K: Fiat Ritmo Plåt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • K: Fiat Ritmo Plåt

    Söker lite plåt till min renovering, en Ritmo 75 3dr -80
    Söker först och främst Yttre plåt nedanför vindrutan och den nedre balken på bakstammen. Bilen är lite mjuk i plåten runt skärmkanter bak, så delar som innerskärmar, skärmkanter kan vara av intresse, köper helst 5dr bakskärm hö sid för att ta skärmkant och det baköver. Vä bakskärm har jag. Helst originaldelar! /Mats Tel: noll-sju-tre 8231744Click image for larger version

Name:	$_57 (1).jpg
Views:	2
Size:	56.2 KB
ID:	259441

    - - - Updated - - -

    Rutplåt.Click image for larger version

Name:	$_57.jpg
Views:	1
Size:	70.2 KB
ID:	259442ö
    Last edited by alfamats; 23 August 2017, 18:13.
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

  • #2
    Skärmkanter har mekonomen rätt billigt annars..250-300 kronor har jag för mig..!
    captainmorgan

    Comment


    • #3
      Tack för tipset Morgan. Jag försöker undvika eftermarknadsplåt, bråkar med en rostig Alfa 33 just nu, asså passformen på tex klokkerholmen plåt är bedrövlig. När man skarvar Kant-i-kant så vill man att det stämmer till hundra procent. Du pratade på ngn norrman, vet du om han hade ngn ritmoplåt????
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • #4
        Kan kolla... öppnat sportmotorn än..?
        captainmorgan

        Comment


        • #5
          Vore schysst, jag hade en snubbe som jag ringde till i våras som hade mkt plåt. Men nu går det inte få tag i honom när man tänkt sig dra i gång.

          Sportmotorn ja, den plockade jag isär direkt, t.o.m innan den kom av släpkärran Tyvärr så kom det en vattenstråle ur en cylinder när jag plockade ur ett stift. Så en cylinder är bortom räddning. Ska plocka ur motor ur Fiarrin (sportbilen) och se om det går ta ngt från den. Men det ligger långt ner på priolistan känns det som just nu. Är ruggigt sugen på Ritmon.
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment

          Working...
          X