Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat 600d "Abarthisering"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tack Greger! det är en fröjd att läsa om dina projekt och bravader. Jag är själv dålig på att kommentera andras trådar men jag läser alltid dina men ett leende.
    Beundrar ditt tålamod!
    Fortsätter med lite bilder...
    Har tillverkat ett nytt remhjul för att sänka varvet lite på generatorn.
    En del Abarthbilar hade en kuggrem men jag har inte orkat tillverka remhjul för det ännu, måste ju tillverka 3 olika då.
    Fick bli en enklare variant först. på den här bilden syns även det förstärkta motorfästet.

    som behållare/fälla till vevhusventilationen används ett gammalt expansionkärl till Fiat 125s. snyggades till med lite svart sprayfärg.
    Tillverkade och monterade även ett enklare värmeskydd då jag upptäckte att plasten i behållaren ville smälta.

    Monterade en filterbehållare från någon större Bmw. Lackades orange. På köpet fick jag förgreningar till oljekylet med backventiler.

    mvh Magnus

    Comment


    • #17
      Imponerande - snyggt Click image for larger version

Name:	italy-637941_960_720.png
Views:	8
Size:	525.1 KB
ID:	254225
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #18
        Tack pazzo! Hade en stötfångare i skapligt skick som provmonterades. Blir lite mer civiliserat.

        Tillverkade även en nummerplåtsbelysning. Finns att köpa liknande med Abarthtext på men vet inte hur bredden passar svenska skyltar.
        Sänkte in kina dioder som belysning.

        mvh Magnus

        Comment


        • #19
          Men abarth brukar ju aldrig ha kofångare
          Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
          S/y Mascot
          S/y Rebell
          20vT
          Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
          Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

          Comment


          • #20
            Det där är en bra fråga pazzo. På nästan alla bilder man kan hitta på nätet så saknas stötfångaren, men på Kaj wallins fina orginal Abarth så sitter det stötfångare monterad.
            Och Kaj har säkert undersökt hur hans bil leverades ny.
            På den här informationen om modellerna kan man se att stötfångaren sitter där. antar att dom flesta skruvade bort den direkt.

            Syns även att schackmönstret på taket saknas, som man tror var på alla.
            Det valde jag att lacka på min. Efter påtryckningar från mina söner. Dom tyckte att bilen såg ut som den hade "flint" annars!
            Räcker att jag har det,kanske
            Här är en bild när jag var på nostalgia racedays i somras.

            mvh Magnus

            Comment


            • #21
              Du kan va lungn..
              Click image for larger version

Name:	Skärmavbild 2018-02-27 kl. 17.22.57.jpg
Views:	1
Size:	101.5 KB
ID:	254233
              Original hade..

              Click image for larger version

Name:	Skärmavbild 2018-02-27 kl. 16.54.26.jpg
Views:	1
Size:	80.5 KB
ID:	254232
              Och replika har byggts med..

              Men vill man lätta..
              Last edited by pazzo; 27 February 2018, 18:01.
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment

              Working...
              X