Announcement

Collapse
No announcement yet.

Länsförsäkringar-skada

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Länsförsäkringar-skada

    Måste skriva av mig lite efter ett stort bråk med mitt försäkringsbolag.
    Som jag har skrivit tidigare så lackades bilen för några månader sedan och en två dagar efter backade nån jävel in i mig.
    Jag gjorde skadeanmälan och skaderegleraren skickade in uppgifter och det skulle kosta 18000:-
    Liten buckla på huven längst fram som skall spacklas och lackas och kjolen fram, kjol fram från ebay 2300:- ungefär.
    Länsförsäkringar tycker att kostnaden är för stor här skrattar jag och tycker att bilen kanske måste lösas in.
    Alltså efter mina 3000:- självrisken så tycker dom att 15000:- är för mycket att fixa bilen.
    Jag ringde idag och pratade med han som tagit detta beslut och han ville ha bilder mer bilder.
    Jag sa kan du se att bilen var blå vid besiktningen i april och att den är vit nu?
    Den är fan nylackerad så vad fan vill du ha bilder för.
    Nu vill han ha bilder på motorrum bagage och invändigt.
    Var så nära att be han att dra åt helvete, för inte fan lackar jag en bil utvändigt om den ser ut som fan invändigt sa jag till han tror du jag lägger pengar för lacka bil om den ser ut som fan invändigt?
    Jag har huset och volvon som jag kör på vintern hos dom men allt hänger på hur det blir med coupen nu för jag kommer att sticka med omedelbar verkan från dessa idioter.
    Jag bad honom att komma och titta på bilen själv och jag var arg som fan men han ville ha bilder först.
    Jag sa vi gör en kontanthantering jag får 10000:- och fixar bilen själv om dom tycker att det är för dyrt men det håller dom inte på med.
    Fixar jag bilen själv så kommer han som lackat bilen spackla och lacka huv och kjol kommer inte att kosta mer än 1500:- plus 2300:- så under 4000:-
    Därför kommer jag att fortsätta att jävlas med dom och bråka som fan, ingen ide att vara snäll för 800kr det är dom som förlorar en kund.
    Så dom värdesätter coupen för mindre än 15000:- nice.
Working...
X