Announcement

Collapse
No announcement yet.

16v turbo sjkuter vid start

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 16v turbo sjkuter vid start

    Hej
    Min Lancia 836 turbo skjuter vid start när startmotor drar, går igång (om man har tur) när släpper nyckel till läge ett, kör läget. Låter som att tändläget är förtidigt då motor mottänder så rotationen stoppar och så tänder det i avgas med smällar. Annars går den perfekt. Fenomenet uppstår varm som kall. Även med nyckel i läge ett och + direkt på startmotor och vid bogserings start.
    Har bytt följande: Kamläges givare, Vevaxelgivare, Tändmoduler, Tändspolar, Tänd/bränsle relä, Tändsft/kablar, Kontrollerat kaminställning.
    Tacksam för all möjlig hjälp och tänkbara felsökningsideer, då min tagit slut efter 3 månader.

    Bästahälsningar och Gott Nytt År

  • #2
    Jag vet inte, men kan det bero på motståndet i avgassystemet? T.ex. tät katalysator? Eller kan det vara tomgångsmotorproblem? Jag skulle väl testa insprutspridare, bränsletrycksregulatur, bränslepump, kompression, Lambdasensor, läckage i tryckslanger... (om det är under start, är det väl vissa saker som blir osannolika, men har hört många konstiga orsaker till problemer tidigare...)

    Comment


    • #3
      Problemet är att det inte blir gnista vid Crankning. Börjar fundera på immobilizer, har tagit ur och i min nycklar lite hur som helst, ska visst inte vara bra. Men det blir gnista när nyckel är i körläget??

      Comment


      • #4
        Det är + till tändspolar vid crankning, men således inte jord. ECU har jord ( 1,19 och skal). Läste att under 600rpm kommer tändpulserna på annat sätt mer oreglerat? Kan vara detta ?
        / Göteborg

        Comment

        Working...
        X