Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat punto GT startar inte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nej nu har det gåt åt helvete...tankalmaturen gick ock nyplar till rör ...och jag vet inte fortfarande vad som är fel.tror att det dags att skrota skiten,visa mäniskor ska inte hålla med på med bilar...

    Comment


    • #17
      är det nån som är intreserad av delar till punto gt -96? annars går bilen till skrott

      Comment


      • #18
        Hej igen

        För några dagar sen så byte jag bränslepumpenhet efter som det gamla hade gått sönder i rör och lät lite konstigt, efter några försök så startar bilen men går inte rent så jag tänkte att jag ska kolla om allt sitter som det ska i motor,hittar ingen fel och då gör jag inget på några dagar,kommer ut och ska flytta bilen fram så jag kan meka ,bilen startat igen men det går ojämnt och slaknar efter nån minut,efter det så har inte det startat igen bara hostat till nån gång,luktar bränsle efter all start,har nån en verkstadhandbok till
        punto gt?

        Comment


        • #19
          OK
          kan erkänna att jag gjorde bort mig,jag använde fel nyckel att starta med,fungerar en liten stund och inte hundra och sen slocknade motor,nu med rätt nyckel det startar varje gång och fingerar bilen hur bra som helst...det gröna nyckel är altså programmerings nyckel och kan inte använda varje gång..tar lite tid ibland men...

          Comment


          • #20
            Nu är det Fiat igång igen,besiktat till december det här året.

            Comment


            • #21
              Är det nån som vet om rutan är limmat på punto 96
              ?

              Comment

              Working...
              X