Announcement

Collapse
No announcement yet.

M32-låda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • M32-låda

    Har en Bravo 1,4 MPI Sport 2008. Härlig bil med bra snurr på motorn. Men växellådan låter illa och jag har senaste tiden fått lära mig att bensinturboBravos utrustades med den ökända växellådan M32 från GM.

    Läget är illa. Väldigt illa. Jag befarar totalt växellådsras inom en snar framtid så det är knappt jag vågar köra den mer.

    Någon på forumet som har erfarenheter av M32:an? Någon som vet om det finns någon som byter lager till en ok penning i Sverige? Verkar finnas i UK, men det blir överkurs på att skicka dit en växellåda...

    Känns synd att skrota en så pass ny, fin och ovanlig bil annars. Den har dessutom original glastaklucka, samma som Giulietta.

    /Lars

  • #2
    Kollat på alfaklubbens sida?
    Finns ett långt inlägg i ämnet av en som fixat en vx-låda.
    Finns lite tips men kanske inte "verkstan" du söker.
    Fiat Punto Easy 1.2 -13
    Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

    Comment


    • #3
      Min M20 låda paja vid 19500mil typ - köpte bilen e renovering på Via-bil, ett år efter går växlingsroboten sönder..

      http://www.wgmotorworks.co.uk/repair...n/m32-gearbox/
      Last edited by pazzo; 16 October 2018, 14:06.
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #4
        Hittade en hemma-mek som bytte de 3 lagren i växellådsgaveln och hällde i ny olja. Kanske inte det mest övertygande sättet att laga den på men bilen är inte jättedyr och lådan blir ju skrot om man inte byter ändå.
        Har gått 4000 mil nu sen bytet och går bra än
        Alfa romeo 159 SW 1.9 8v -07
        Alfa romeo 146Ti -96
        Alfa romeo 147GTA -04
        Peugeot 206Gti -02
        Volvo V90 D3 -17

        Comment


        • #5
          Vad säger Autoalfa?

          Annars kanske Nabil? Fast han har väl dragit ner på verksamheten...?
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment

          Working...
          X