Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fjäderben sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fjäderben sport

    Behöver byta ett främre fjäderben, har Bilstein b6 kit monterat på bilen men dessa främre tycks inte att få tag på längre.

    Funderar på lite olika alterantiv, vill ju inte återgå till oem.
    En lösning kanske kan vara att montera ett par koni sport fram, eller blir det tokigt? Och hur presterar dem jämfört med b6?

    Hur hade du gjort?

  • #2
    Ajdå..
    B6 är mer åt det komfortabla hållet jämfört med Koni tydligen. Vet att det blivit svårt att hitta B6 nu.. Synd!
    Last edited by per; 24 May 2019, 16:26.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Hmm det låter trist, bilstein var verkligen kanon.. Kollar på lite olika alterantiv, har råkat på kronisk sjukdom därav frånvaro och inte tungaste budgeten men överväger nästan ett coiloverkit, är det ställbart kanske det går att åka någorlunda skönt hoppas jag. Bilen är ju värd att bevaras.

      Tack för input per!

      - - - Updated - - -

      Hmm det låter trist, bilstein var verkligen kanon.. Kollar på lite olika alterantiv, har råkat på kronisk sjukdom därav frånvaro och inte tungaste budgeten men överväger nästan ett coiloverkit, är det ställbart kanske det går att åka någorlunda skönt hoppas jag. Bilen är ju värd att bevaras.

      Tack för input per!

      Comment


      • #4
        Jag hade försökt hitta Osrav's kit med ställbar hårdhet idag.. Vet inte hur svårt det vore att hitta.
        Men de har fått väldigt högt betyg på FCCUK t.ex.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Det låter intressant, inte hört talas om tidigare. Kollade lite på fccuk, men hur i hatten får man tag på sådana?
          Ett annat alternativ är ju att kolla på bra utbytes original, vet inte hur mycket tristare bilen blir men jag kör ju ändå inte på bana..

          Comment


          • #6
            Jag hade gula koni på min coupé och de var ställbara i hårdhet. Bak gick det att justera om man skruvade av dämparen men fram kunde man justera genom att skruva i tornet under huven. Jag skruvade de två varv vill jag minnas och komforten var obefintlig - väldigt stötigt med andra ord.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Vore det rent vansinne att behålla B6 bak och köra på nya utbytes original fram med sänkfjädrarna? Jag tänker det kanske kan vara en fin lösning med lite hårdare bakvagn som fångar upp och en framvagn som är lite mindre stötig.

              Jag vill inte ha det stötigare än B6orna.. Överväger till och med att gå ner till 17" av den anledningen.
              Last edited by winroth; 27 May 2019, 11:53.

              Comment

              Working...
              X