Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat-Renault

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat-Renault

    Läste i DN idag om att FCA vill gå ihop med Renault, vad tror ni om det? Italienska bilar med franska egenheter? Blir sammanslagningen överhuvudtaget till något?

    Panda 169

  • #2
    Mm blir nog en stor nyhet om det blir av..
    Helt säkert isf fler modeller per plattform, och således högre vinster i räkenskaperna. Vinst är inte nog! Högre vinster!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Det var någon som sa en gång att designers i Frankrike är fulla på vin och designar fel som sedan skruvas ihop på fabrik och kunden kan aldrig få det lagat medan i Italien har man nyktra designers med i fabriken är man full så kunden får skruva ihop det sista sen funkar det klockrent. Då tänker jag vilket elände franssoser och italienare kan spotta fram men sen inser jag att det inte handlar om premium produkter utan kvantitet och vinster och åter vinster som Per säger.

      Känn dig inte stött för ovanstående är skrivet med glimten i ögat, jag vill fortfarande ha en italiensk bil
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Tror det blir slutet för Fiat! Så otroligt illa skött de senaste åren..Bara Jeep och Alfa som det händer något med.
        captainmorgan

        Comment


        • #5
          Om franska staten fortfarande är stor ägare i Renault kan inget gott komma ur det. Det var väl med Mazda som det skar sig senast.
          Att blanda in franska statstjänstemän i affärsvärlden är som att försöka äta en skål antimateria.
          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

          Comment


          • #6
            Bröderna Elkann (eller iaf John) har ju mer makt nu när Marchionne dött så vem vet, kanske blir det mer fokus på hemmamärkena Fiat o Lancia nu.
            Håller tummarna..
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Verkar som att det inte blir av https://omniekonomi.se/a/WbJ13K
              Kör tyskt, drömmer om italienskt

              Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

              Comment


              • #8
                Det går inte att göra någonting som har med näringslivet att göra närhelst franska staten på något sätt är inblandad.
                Just doesn't work!
                Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                Comment


                • #9
                  Haha.
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment

                  Working...
                  X