Announcement

Collapse
No announcement yet.

Varm ac

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Varm ac

    Hej,
    har nyligen införskaffat en Stilo-02 med 12000 på mätaren. Fantastisk trevlig och pigg bil, roligare och rymligare än Golf. Dock fungerar inte ac. Dessutom sprutar den bara varmluft. Får felkod p1531:relä ac-kompressor. Vad säger erfarenhet och expertis, är det bara reläet eller finns det fler felande komponenter.

    /// Ingvar

  • #2
    Har den 2-zons ACC?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Originally posted by FIAStilo View Post
      Hej,
      har nyligen införskaffat en Stilo-02 med 12000 på mätaren. Fantastisk trevlig och pigg bil, roligare och rymligare än Golf. Dock fungerar inte ac. Dessutom sprutar den bara varmluft. Får felkod p1531:relä ac-kompressor. Vad säger erfarenhet och expertis, är det bara reläet eller finns det fler felande komponenter.

      /// Ingvar
      Nej den har en-zons ACC.

      Comment


      • #4
        Någon som vet var AC reläet sitter?

        Comment


        • #5
          Anledningen till att jag frågade om 2-zons acc är för att den brukar fela och då blåser det varm luft på ena sidan och kallt på andra.

          Under huven vid batteriet har du ett gäng reläer och även i elcentralen under ratten. Exakt vilken som är AC relä vet jag inte men vill minnas att det fanns schema på locket.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment

          Working...
          X