Announcement

Collapse
No announcement yet.

Croma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Croma

    Hej! Efter ett inbrottsförsök/vandalisering är jag nu i behov av baklucka och förardörr till min Croma -87. Ett alternativ kan vara att jag lämnar den som dellikvid om du känner dig färdig med ditt projekt och vill sälja. Alla italienska märken av intresse. Min bil är i fint skick, 2,0i, grå metallic, 9700 mil, finns med på bild bl.a i Argentatråden här på forumet..Click image for larger version

Name:	IMG_1014.jpg
Views:	1
Size:	61.0 KB
ID:	259982Click image for larger version

Name:	IMG_1015.jpg
Views:	1
Size:	70.7 KB
ID:	259983[ATTACH=CONFIG]21281
    Attached Files
    Last edited by Alfatjomme; 1 September 2019, 22:19.

  • #2
    Fy fan.. lider med dig!

    Tolkar det som att de trots allt inte lyckades komma in i bilen?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Inte i kupen men bakluckan hade dom fått upp men allting orört?? Alla mina braatthagrejer stift, filter glödlampor o dyl kan man ju förstå att dom lämnar men stora hylsnyckelsatsen borde kanske även en knarkare under rus fatta att man kan sälja vidare.. Nåja det var det enda positiva med detta elände.

      Comment


      • #4
        Idioter!!!!
        captainmorgan

        Comment


        • #5
          vet du om att det står en gammal Croma under ett träd, i en källare, på en loge eller varsomhelst mottager jag gärna tips!

          Comment


          • #6
            Ge sig på en Croma, det får man inte. Trist man inte får ha sina saker ifred! Trodde jag skulle fått ut Croman Turbon i år på vägarna men troligtvis inte men Uno Turbon iaf!

            På bildelsbasen finns både baklucka, dörr och handtag ser jag, den måste ju fixas igen! ��
            /Henrik

            Comment


            • #7
              Ja det var ju bra! Men att flytta en dörrsida från en 87a till en 89a går väl knappast rakt av.. Bakluckan kanske är mer bolt-on mellan årsmodellerna? Sen tillkommer allt strul med nya nycklar/lås, har inte kollat e-bay ang. det än. Ett företag vill ha 1600 kronor i frakt för en baklucka? Det måste ju betyda att dom inte VILL sälja den? Bilen ställs på vinterförvar nu så får jag samla delar under tiden.

              Comment


              • #8
                Det är samma 1987 som 1989..? Det är väl bara det svarta fältet mellan sidorutorna som skiljer.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Korrekt. Jag tänkte på det invändiga.. oklar på om bara klädseln ändrades eller om designen, inklusive fästpunkter då, ändrades också.

                  Comment


                  • #10
                    Nej det kom nog med faceliften, 1991.

                    1988 var det väl bara själva tyget i klädseln som fick nya färger.
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      Tror jag har alla fyra dörrar, mer osäker på bakluckan. Måste kolla.
                      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                      Comment


                      • #12
                        tack! hör av dig om du hittar någonting..

                        Comment


                        • #13
                          Jag har alla fyra dörrar, motorhuv och taklucka med hela mekanismen. Vinröd, tyvärr för dig.

                          Hittade också nytt avgassystem. Walker slutdämare och Fiat original mellandel med rostfritt rör.

                          Click image for larger version

Name:	sm_IMG_0413.jpg
Views:	1
Size:	641.5 KB
ID:	255133
                          Click image for larger version

Name:	sm_IMG_0414.jpg
Views:	1
Size:	376.4 KB
ID:	255134

                          Kom just på att jag har det mesta till resten av den vinröda nedpackad i lådor. Knappar, gångjärn, boxar etc.
                          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                          Comment


                          • #14
                            Härligt! men ingen baklucka? branog med det du hittade.. men nu kanske bilen byts mot en Alfa Romeo ihelgen som har en ägare med bra plåtkunskaper. Om du nu VILL sälja så kan jag förmedla kontakten.

                            Comment


                            • #15
                              Man behöver begränsa sig ibland så det blir nog ingen mer Croma för mig. Det vore väl kul om grejorna kommer till användning.
                              Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                              Comment

                              Working...
                              X