Announcement

Collapse
No announcement yet.

bra reparationshandbok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bra reparationshandbok

    någon som har tips på någon bra manual.. vill helst kunna se det i laptopen och inte i bokform..

    hatar gamla haynes manualen med gamla suddiga bilder..
    haynes med sitt breda utbud som täcker de flesta bilar, blev en succe för några decennier.. skulle vara på tiden om dom uppdaterade deras data med nyutgåva, att med dagens sätt att arbeta med data/programvara, skapa en fräsh reparationshandbok med moderna bilder..

    /Robban

  • #2
    köpte en e-manual på ebay..

    nackdelar:
    när man är inne i programmet, finns inget alternativ för att minimera programmet, om man tex ska växla till ens webläsare.. man måste då trycka på windows-knappen..
    tar rätt lång tid innan man lär sig hur man ska leta.. jag jämnför tex när man går in i en oem-katalog, då man ser bilder, och hamnar rätt omgående..
    Det går inte att trycka på bilden, och dra runt bilden på skärmen, med muspekaren.. man får trycka på pilar istället, för att förflytta bilden..
    ibland när jag surfar och inte är inne i programmet, eller för den delen att jag inte använder datorn, men att den står på.. så kan dvd-läsaren helt plötsligt gå igång och snurra/låta, detta när skivan är i läsaren.. tycker inte om det.. så sker inte med andra skivor..

    positivt
    När man gör ett köp, kan man även få en länk, så att man laddar ner en skrivavbildningsfil (ISO), som man sedan bränner, och man kommer igång med programmet omgående.. istället för att vänta 1 vecka eller mer på att skivan ska komma..
    Bra elschema
    Bilderna är väldigt bra, de som man kan förstora..
    Priset *****

    Helhetsbedömning
    I början var jag mest negativ, men ju mer jag har använt programmet, ju mer tycker jag om e-manualen, och som sagt priset..
    Efter att ha använt manualen, gör jag bedömningen att man använder sig mest av "procedures" och "electrical equipment"..
    kolla bilder nedan, säljaren på ebay, startmeny, elschema exempel:



    ebay manual köp by Roberth Tillroberth, on Flickr
    e-manual 1 by Roberth Tillroberth, on Flickr
    e-manual 2 by Roberth Tillroberth, on Flickr

    Elektriska servo-motorn wiring by Roberth Tillroberth, on Flickr
    e-manual 3 by Roberth Tillroberth, on Flickr
    Last edited by robline; 30 January 2020, 21:30.

    Comment

    Working...
    X