Announcement

Collapse
No announcement yet.

Felkod Freemont

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Felkod Freemont

    Hej,
    jag är sedan några månader tillbaks lycklig ägare till en Freemont (diesel automat) från 2012. Den har sedan inköpet upplevt ett antal verkstäder då det var en hel rad problem att åtgärda som exempelvis trasig ac, trasig takantenn, trasiga backsensorer, trasig takskärm, trasig blåtandsenhet, trasiga extraljus har dessutom fyllt på ny växellådsolja och bytt filter då motorlampan börjat lysa med felkod P0868 (transmission fluid pressure (TFP) sensor-low).
    Trodde att allt var bra efter detta men nu bara ett par veckor efter oljebytet har felkoden kommit tillbaks, jag har kommit till slutsatsen att när motorlampan börjar lysa så är det i samband med att jag kör i en backe och sedan lyser den ett par dagar för att sedan slockna igen. Det kan gå många veckor mellan gångerna och den slocknar alltid efter ett par dagar och det är som sagt alltid i samband med att jag kör i en backe som den börjar lysa.
    Testade nu senast med att släcka lampan direkt när jag kom hem efter att den började lysa för att se om problemet kvarstod och att då lampan skulle börja lysa direkt igen, det gjorde den inte så jag antar (utan att vara direkt kunnig om motorer) att problemet är där och då i backen.
    Någon som upplevt något liknande och/eller kan komma med förslag på vad problemet kan tänkas vara?

    Jag är trots allt detta väldgt nöjd med min Fiat

    //Martin
Working...
X