Announcement

Collapse
No announcement yet.

En medelålders dam som är lite trött

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • En medelålders dam som är lite trött

    Hej!

    Jag heter Gabriel von Rosen, och jag har en Fiat Punto Hatchback 96. Jag skriver pga att torkarmotorn bak har get upp och min verkstad har inte kunnat hjälpa mig vidare. Jag skulle uppskatta all hjälp på min quest för att hitta en fungerande del.



    Sedan så har ett annat problem dykt upp. Airbagen har get upp andan och vi vet inte vart felet ligger. Har någon utav er varit med om ett liknande problem, och vad gjorde ni isåfall åt det? Alla tips är välkomna.



    Jag vet att min bil är väldigt ny, i jämnförelse med många utav era men jag hoppas att någon här ute ändå kan hjälpa mig vidare. Annars så har bilen kört sina sista kilometer och kommer inte att få uppleva 30 års ålder. Vilket är väldigt synd, eftersom den har hängt med mig sedan jag var liten.



    Ha en bra dag!

    //Gabriel

  • #2
    https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Fi...Baklucka/Alla/

    Kan detta vara något?

    När det gäller airbagen... Är det bara lampan som börjat lysa?

    Löksson
    20V Coupe-96
    20VT Coupe-98
    16VT Coupe-95
    16VT Coupe-95
    (Saab 93-02)

    Comment


    • #3
      Torkaraxeln brukar ärga fast, den går att ta isär o slipa ren, sedan smörja.
      Eller så köper du bara en ny torkarmotor. Kolla även att den får ström som den ska.

      Airbag, är det som sagt bara lampan som lyser? Kan bero på sensorer i stolar, bälteslås etc.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment

      Working...
      X