Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svajig tomgång vid varm motor.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Svajig tomgång vid varm motor.

    Tjena,
    Jag provar en fråga här igen, trots att det verkar var det dödaste forumet på internet.

    Jag har svajig tomgång på min Barchetta -96 så fort den blir varm. Den går bra vid kallstart och fram till automatchoken gjort sitt. Den går fint att köra, men tjuvstannar när man trampar ur vid vanlig trafik.

    Jag har haft loss spjällhus och tomgångsmotor och rengjort allt. Jag har kollat alla slangar och tror inte den kan få tjuvluft nånstans.
    Är det nytt spjäll eller tomgångsmotor som gäller?
    Andra tankar?

    mvh

  • #2
    Barchettafolket har sedan dag 1 skytt detta forum som pesten (kanske för att det var mkt Coupe-fokus i början?) men hoppas ngn har erfaranhet?
    Undrar själv om det finns ngt sätt att mäta tomgångsmotorn, alt ha den lös i handen men inkopplad o se om den rör sig m motor av/på. Fast egentligen ska den ju inte gå när den är kall heller isf..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per View Post
      Barchettafolket har sedan dag 1 skytt detta forum som pesten (kanske för att det var mkt Coupe-fokus i början?) men hoppas ngn har erfaranhet?
      Undrar själv om det finns ngt sätt att mäta tomgångsmotorn, alt ha den lös i handen men inkopplad o se om den rör sig m motor av/på. Fast egentligen ska den ju inte gå när den är kall heller isf..
      Tack för svar Per.
      Jag har nu läst på annat forum att detta är väldigt på Barchettorna. Allt ifrån tjuvluft, via igensatt spjällhus och dålig tomgångsmotor, tempsensor till tändning som är off. Inte blivit klokare med andra ord. Märkligt att så många saker kan ge precis samma symptom.

      /Seb

      Comment

      Working...
      X