Announcement

Collapse
No announcement yet.

Intressekoll...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Intressekoll...

    Glad påsk allesammans!
    Vi är ett par stycken Punto GT ägare som har spånat lite om att starta en svensk ev, nordisk Punto GT klubb/register/fb-grupp eller vad det kan kallas där man ska kunna utbyta erfarenheter, tips å trix, delar mm. Det finns ju inte så många GT's kvar och bristen på delar börjar bli riktigt stor. Jo det finns en hel del på eBay. Men när det kostar i många fall 200:- att få hem tex, en tätning till oljestuckan. Eller varför gå och köpa ett shims för 85:- när det finns dom som sitter på 3,5kg... Och jag tror att det finns en del kunskap och en hel del delar där ute i stugorna. Därför tänker jag, varför inte gå ihop och hjälpas åt.
    Samt att det blir mycket, mycket roligare om man är fler som har denna avvikelse för dessa bilar "skitbilar".
    Så om det finns något intresse så skriv jättegärna ett inlägg med era tankar eller skicka ett pm.
    Det blev ett långt inlägg och förhoppningsvis inte allt för rörigt.
    //Stefan.

  • #2
    Tjena!
    Lite cross-model-kunskap eventuellt: menar du shims till ventilerna?
    De lär vara samma som på twincam, alltså samma diameter. Och isf därmed samma som Volvo B21/B23 osv!

    Ante här på forumet postar inte så ofta/sparsam med internet, men skicka honom ett PM då han har stor erf av GT.
    Last edited by per; 6 April 2021, 14:52.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Tjenare Per! Jo jag har lite kontakt med Ante. Det där med shimsen var bara ett exempel. Det jag menar är att varför gå över ån efter vatten. Eller, "jag hittade en beg LMM på eBay för 1200 + frakt 400 i Italien", "jaha, annars har jag 4 st på hyllan". Det vore kul att ha kontakt med dom stackars GT-ägare som finns kvar här i landet (eller norden), sen i vilken form är mindre relevant. Vet inte om jag är 15 år efter min tid... men det är inte så mycket GT som avhandlas här på forumet. Typ, "jag skulle behöva en sån här plutt... jag lyssnar med Pelle i Bengtsfors han kanske har". Eller "du Rogge, kan du ta en bild på din bil så får jag se hur den här grunkan satt". Är du med hur jag tänker?
      Och kikar man på tex " mobile.de" eller eBay vad bilarna och delarna börjar kosta....
      Ja det här ju bara en tanke...

      Comment


      • #4
        Absolut, blir nog så när modellen är så sällsynt.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment

        Working...
        X