Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat Ritmo 75 CL 1500 1981 - intressekoll

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat Ritmo 75 CL 1500 1981 - intressekoll

    Min far har en Fiat Ritmo 75 CL 1500 från 1981 som gått jäkligt lång och nu har ett miserabelt liv i en lada sedan 15-20 år tillbaka. Bilen användes av min syster som bruksbil i på 90-talet.

    Min far är bilsamlare med Saab som specialitet, så den här bilen är en udda fågel i samlingen.

    Det finns troligen en del delar till den. Nu är den dammig som faen och utgå från att finns rätt mycket att fixa på den.

    Är det någon i denna fina samlingen med entusiaster som har intresse av den eller ska den få gå till de sälla jaktmarkerna?

    Bilder på bil och regbevis kan skickas vid intresse.

    Mvh Yvette - dottern helt utan bilintresse

  • #2
    Skoj, hoppas det! Har du bilder?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Det finns några Ritmofantaster här så skicka den inte till skroten! Någon kommer ha glädje av den, om inte annat att plocka delar från.

      Jag är intresserad av en SAAB 600. Det är i grund och botten samma bil som Lancia Delta och din fars Ritmo även om utseendet skiljer sig.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Tjaa. vad gör en till...! Skicka gärna bilder och info på helmers@hotmail.se eller 070-7468150
        captainmorgan

        Comment


        • #5
          Messat bilder till dig! När min syrra hade den som bruksbil bodde den i Skurup.

          Comment


          • #6
            Bilder på den "pedantskötta" rariteten.

            Originally posted by per View Post
            Skoj, hoppas det! Har du bilder?
            Enligt min syster som kört den som bruksbil har det gått betydligt längre än vad mätaren visar, typ 45 000. Hon sålde den till farsan 1998 när hon köpte ny bil. Min farbror körde den till ladan där den idag står för kanske 10-15 år sedan. Maskinellt ska den enligt syrran inte vara något större fel på den, det är rostskador som är största problemet (tror jag, så det kan ju vara helt fel).

            Click image for larger version

Name:	IMG_4843.JPG
Views:	1
Size:	118.2 KB
ID:	255762Click image for larger version

Name:	IMG_4844.JPG
Views:	1
Size:	111.0 KB
ID:	255763Click image for larger version

Name:	IMG_4839.JPG
Views:	1
Size:	105.5 KB
ID:	255764Click image for larger version

Name:	IMG_4841.JPG
Views:	1
Size:	94.1 KB
ID:	255765
            Last edited by FruYrr; 20 August 2021, 14:08.

            Comment


            • #7
              Den var man och tittade på runt 2012. Skoj att se den igen�� Köpte dock en annan Ritmo och renoverade. Hoppas ngn förbarmar sig över bilen. Det vore synd att köra den till skroten.
              Mats Nilsson

              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

              Comment


              • #8
                Originally posted by alfamats View Post
                Den var man och tittade på runt 2012. Skoj att se den igen👍 Köpte dock en annan Ritmo och renoverade. Hoppas ngn förbarmar sig över bilen. Det vore synd att köra den till skroten.
                Japp - den är tingad och kommer få leva vidare i Skåne troligen.

                Comment

                Working...
                X