Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fortsatta startproblem Fiat 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fortsatta startproblem Fiat 500

    Click image for larger version

Name:	20220118_191147.jpg
Views:	1
Size:	53.6 KB
ID:	260065

  • #2
    Fortsatta startbekymmer... felkod P0512.
    Hittat nån information om att koppla förbi relä för startmotorn på nätet men högst osäker på vilken det är... nån här som vet?
    Kan vara nyckeln eller "mottagarringen" vid nyckelhålet... de jag pratat med anser att startmotorn bör snurra om det har kring stöldskyddet att göra (vilket den inte gör)
    Två gula lampor med varningstringlar lyser samt symbolen med ett hänglås...
    sedan kan det vara nån kännare som känner av att kopplingen är nedtryckt som tydligen ska finnas...
    Verkligen inte lätt detta... men om man kunde kolla att startmotorn snurrar hade ju varit en bit på vägen?
    Bilen: Fiat 500 2013
    Tacksam för tips!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Stegen View Post
      Fortsatta startbekymmer... felkod P0512.
      Hittat nån information om att koppla förbi relä för startmotorn på nätet men högst osäker på vilken det är... nån här som vet?
      Kan vara nyckeln eller "mottagarringen" vid nyckelhålet... de jag pratat med anser att startmotorn bör snurra om det har kring stöldskyddet att göra (vilket den inte gör)
      Två gula lampor med varningstringlar lyser samt symbolen med ett hänglås...
      sedan kan det vara nån kännare som känner av att kopplingen är nedtryckt som tydligen ska finnas...
      Verkligen inte lätt detta... men om man kunde kolla att startmotorn snurrar hade ju varit en bit på vägen?
      Bilen: Fiat 500 2013
      Tacksam för tips!
      Ja det är nog ett bra första steg. Kolla att det finns ström vid startmotorn när du vrider på nyckeln.
      Är batteriet färsk och levererar rätt spänning?
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment

      Working...
      X