Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel injectors Uno Turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fuel injectors Uno Turbo

    Hej,

    Jag behöver lite tips.
    Är det samma fuel injectors till Uno Turbo 1,3 ie som till Turbo 1,4?
    Alltså, till Serie 1 och 2?
    Söker med ljus och lyckta på nätet, och har sökt efter Bosch original nummer, men verkar få olika matchningar.

    Någon som vet?

    tacksam för svar

    Med vänlig hälsning,

    Uffe
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

  • #2
    Det lär vara rätt olika motorer, skulle vara förvånad om de är samma.. Magnus/TurboB vet nog?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Originally posted by per View Post
      Det lär vara rätt olika motorer, skulle vara förvånad om de är samma.. Magnus/TurboB vet nog?
      Tack Per trodde nästan att så var fallet
      Men hoppas att TurboB vet.. men undrar oxå om dessa spridare sitter i andra bilar så man kan bredda sökningen
      Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

      Mina Bilar.. Past & Present!

      Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
      Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

      Comment


      • #4
        Om du behöver byta en trasig spridare så finns denna https://www.ebay.de/itm/391503286299...gAAOSwygJXgPkz

        Eller är du på jakt efter något att uppgradera med?

        Punto GT har den modernare generation spridare och passar inte utan att byggas om. Den har nästan 50 pct högre kapacitet vilket behövdes när man höjde effekten från drygt 101 till 138 hk. Det är dåligt med uppgifter om UNO 1,4T men det borde vara samma bitar som Punto GT.

        Om du väljer att ersätta en eller flera spridare måste de renoveras och flödestestas så de matchar. Jag har en trave med originalspridare men hinner inte själv renovera och testa fram en uppsättning just nu. Men jag kan skicka.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment

        Working...
        X