Announcement

Collapse
No announcement yet.

Så va Stilon beställd...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Så va Stilon beställd...

    Va inne me farsan hos Fiat återförsäljare han skulle handla en Stilo till mig, gissa om ja e glad för de?

    Vi var inne igår o säljaren var omöjlig o förhandla med... han ville inte pruta en krona... 175 000kr ville han ha för Stilo 1.8 16v dynamic med den utrusning ja önskade mig... lite dyrare än vad pappa hade råd att lägga ut, vi skulle tänka på saken medans vi provkörde den... lämnade in den o vi skulle sova på saken.

    Kan säga att ja gillade den skarpt fast inte så mycket drag i den bara 133hp men de e skillnand mot min Tipo på 70hp...

    Väl hemma tyckte vi att de va en helt bra bil, vilken bil kan man köpa me så mycket utrusning o någonlunda bra motor för dessa pengar? De inklusive nybilsgarantin mm.

    Idag åker vi in igen o snackar me säljaren o han va på bättre humör o vi lyckades övertala honom att bjuda på vinterdäck (värde 6000kr) inte så illa...

    Sen att de kör nån kampanj o ger 15 000kr för min Tipo, vet att de höjer priserna på nya bilar bara för att locka kunderna men ändå de e helt OK Tipon skulle inte klara av vintern...

    Ja tog dynamic paketet och utöver detta så tog ja 16" LM fäljar, larm, farthållare och metallic lack... det får duga

    De va nån här som äger en Stilo, va tycker du/ni om den nu efter ett tag?!

    MVH

    Blivande Stilo ägare
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    alltid kul med ny bil.

    Lycka till med den.
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

    Comment


    • #3
      Tycker den e väldigt fin! men synd att den inte finns me turbo, men finns väll kompressor kitt till den och fina kjolpaket för den delen oxå..
      Fiat Coupé Turbo
      Fiat Uno Turbo
      Lancia Delta Evoluzione 1

      Comment


      • #4
        Originally posted by FinG
        Tycker den e väldigt fin! men synd att den inte finns me turbo, men finns väll kompressor kitt till den och fina kjolpaket för den delen oxå..
        Kjolarna va billiga för 9 000kr kan ja få sidokjolar o bakspoiler fabriksmonterat... de ser snygga ut me de fast tror inte de gällde 5D
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          grattis!!

          var får man tag på sådana pappor?!?
          Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
          Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
          Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
          http://fiatpanda.wordpress.com/

          Comment


          • #6
            Varför 5-D?

            Körde en Stilo i nästan 2 månader i vintras och den gick väll hyfsat väldigt lite Fiat kvar om du frågade mig, men en dag så var det nåt el fel (en av dom kalaste näterna hade presis paserat) och antislad, antispinn & stabiliserings programen ville inte fungera!
            Då gick bilen som en Fiat och den kändes som en Fiat på vägen blev ett nöje att köra den viserligen en 1,8:a men som sagt helt ok!
            Enda tills jag stängde av den och sedan startade igen då gick den som en tysk/japs igen...
            Så nej ingen bil jag drömer om, om man nu inte slänger bort alla säkringar!
            Att du inte kunde pruta mer är för mig ett mysterie dom har hela hamnen står ful med bilar och dom är svårsåldare än glas på antarktis!
            Vi har haft vår (Bilvalet i Uppsalas) Fiat Stilo 1,8 Dynamic 3-D -02 1000mil med ACC & diverse leksaker silvermet i lager i 8 månader vi har sänkt den varje månad chefen sa att vi skiter i om vi förlorar på den bara vi blir av med den... Nu har vi sänkt den 10,000:- till...
            Det går inte att sälja...
            Men om du köper se till att det blir en fabriksbestälning så du inte får en av hamn bilarna som har ståt i ett år... Inte kul att köpa nytt & betala för nytt när det har ståt i ett år...
            Men prutar handlaren rejält så då tar man det...
            Varför inte köpa en begad finns några 1,6-1,8 begade med mindre än 1500mil och som sagt dom är väll 2002;or alla viserligen i stort sett men man kan få loss dom till väldigt lite pengar så säljer du din för 5k:- och köper en biligare med större motor och rätt utrusning!
            Så skulle jag göra...
            Eller en begad 147:a eller 156:a!
            /Jimmy Särås
            mvh Jimmy Särås

            0736-996 993

            Comment


            • #7
              Re: Så va Stilon beställd...

              Originally posted by 84jr0
              Väl hemma tyckte vi att de va en helt bra bil, vilken bil kan man köpa me så mycket utrusning o någonlunda bra motor för dessa pengar? De inklusive nybilsgarantin mm.
              En ny Alfa 147 kostar väll ungefär lika mycket... *?*
              Sedan så kostar en demo Alfa 156 2,0 ungefär samma pengar mycket mer bil mycket roligare bil...
              /Jimmy Särås
              mvh Jimmy Särås

              0736-996 993

              Comment


              • #8
                Särås

                Jo ja vet det men det är inte jag som betalar för den annars skulle ja köpt en Alfa 156...

                Tanken är att nästa år skall ja köpa ny bil med mina egna pengar och Stilon kommer farsan att behålla, han är inte sugen på en bil som kostar mycket i drift!

                Så jag nöjer mig med Stilon ett år de e lugnt!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Jo visst ekonomi men ekonomi är ju inte att köpa nytt det har det aldrig vart...
                  Ska man köpa nytt och det en bil som är svår såld så ska man iaf pruta och det rejält!
                  Sepcielt när det är 1 år gammla bilar...
                  Kan man inte det leta rätt på en annan handlare för ekonomi är väll när man kan pruta 10k få v-hjulen och 10k för Tipon typ?
                  /Jimmy Särås
                  mvh Jimmy Särås

                  0736-996 993

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Särås
                    Jo visst ekonomi men ekonomi är ju inte att köpa nytt det har det aldrig vart...
                    Ska man köpa nytt och det en bil som är svår såld så ska man iaf pruta och det rejält!
                    Sepcielt när det är 1 år gammla bilar...
                    Kan man inte det leta rätt på en annan handlare för ekonomi är väll när man kan pruta 10k få v-hjulen och 10k för Tipon typ?
                    /Jimmy Särås
                    Jag vet att den gick o pruta mera men min far är lite impulsiv o lat för att leta runt, tyvärr Som sagt han betalar för den och ja kommer köra den
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment

                    Working...
                    X