Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny här på forumet..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny här på forumet..

    Jag e ny här på forumet, heter Morgan och kör en Fiat Uno turbo -87.
    Måste säja att nya sidan blev jävligt bra..
    Jag undrar om de e några här som kört nåt på strippen och fått nå bra tider.
    Jag har kört i Zatzy cup under sommaren och blev totalt 4 i cupen som avslutades i lördags på Tullinge.

    Vore intressant att veta lite tider på 402m på era bilar..
    Jag har kört 13.900 med 168km/h som bäst och jag tror nästan att de e den snabbaste Unon i Sverige men vet ej. Tiden skulle kunna förbättras avsevärt med bättre fäste.

    Kunde kanske kört fortare i helgen som va men diffen ville inte va med längre så den beslutade att titta ut ur lådan.

    Jag hoppas på den här sidan för de e alltid roligt ´med folk som gillar samma bilar...

    Tackar för ordet så länge...

    M.V.H Morgan.

  • #2
    Morgan:

    Du är varmt väkommen!
    Jag vet att Pär C har kört sin Coupé på strippen och jag väntar med späning på den nya säsongen som kommer nästa år...
    Då ska det bli tider av! :-)
    Men tills des så är det att pilla med mina Fiatar!

    Håller med dig om att vi håller tummarna för den nya sidan med det nya forumet...
    Det är alltid lika kul att diskutera Fiat!

    När det gäller sveriges snabbaste Uno så vet jag av ett antal som har pressat väldigt bra tider men jag tror du garanterat är en av dom snabbaste just nu! :-)
    Ha det bäst
    /Jimmy
    mvh Jimmy Särås

    0736-996 993

    Comment


    • #3
      Tackar...

      Var det du som ringde till mej och undrade om trimmkammar till Uno och isåfall löste det sig....

      Comment


      • #4
        Morgan:

        Ja det var jag som ringde dig....
        Tack för att du vill hjälpa mig! :-)
        Jag håller som bäst på med renoveringen av bilen....
        Vi får se hur det löser sig!
        Men jag struntar i kammar....
        /Jimmy
        mvh Jimmy Särås

        0736-996 993

        Comment


        • #5
          Ante:

          Välkommen...

          Dina frågor är väll nåt som hör hemma i teknik forumet igentligen men jag kan tänka mig att Morgan (Röda faran) har gjort dessa modifikationer:
          Höjt ladtryck ca: 1.0 bar gissar jag, trim kammar, direct luft filter, 3" avgas ingen cat eller race cat, lättad av bara f-n, IHI's uppgraderings turbo (större kompresor del), bränsletrycks regulator, större spridare eller tilläg (om jag mins helt rätt så hade han extra spridare som slog på vid fult ladtryck eller dylikt), störe bensin pump och säckert ännu mer...
          Men detta är vad som krävs kan jag tänka!

          Men då är bilen allså inte en "vanlig" bil längre...


          mvh Jimmy Särås

          0736-996 993

          Comment


          • #6
            plus lite annat

            Morgan, har du inte en rätt FET laddluftkylare oxå, intryckt i stötfångaren?

            Tror att det var dig jag pratade med på Lunda fält i augusti? Kan meddela att jag kom femma av typ femton på konbanan med Argentan.. haha det trodde de inte!

            per
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Tjenare Ante!!

              Ser ut att bli ett riktigt litet unogäng här, kul!
              Håller själv på med ett litet projekt som bör vara klart till nästa sommar iaf.

              Angående tider så gick min förra Uno ganska bra. Mätte aldrig 402m men 0-100 körde jag förra sommaren jämnt mot Jimmys coupé, vilket enligt Jimmy skulle betyda ca. 6 sekunder.

              Ser fram emot framtida uppgörelser i 1,3-liters klassen(den snabbaste)..

              Comment


              • #8
                Ante

                Jag tror (inte helt säcker) att n kompresor del ska kunna passa från en anna RHB5 på en RHB5....
                Men inte säcker! :-(

                Ok låter som att du också gillar att pikla Uno! :-)
                Själv är man smyg förälskad i Uno! :-)


                mvh Jimmy Särås

                0736-996 993

                Comment


                • #9
                  Viktor

                  Ja din Uno Turbo var nog den Uno som gick bäst av alla som jag sett hitils i mitt lilla liv! :-)
                  Tråkig prestanda!!!

                  Jag lovar att Viktor körde ca: 6 sekunder med sin bil!!!!
                  Och då kunde han säckert ploka ut lite till! *respekt*

                  mvh Jimmy Särås

                  0736-996 993

                  Comment


                  • #10
                    Ante:

                    Låter som en bra idé!
                    Helt klart att du får mer efekt med större kompresor!


                    mvh Jimmy Särås

                    0736-996 993

                    Comment


                    • #11
                      Ante:

                      Jag har som Jimmy skriver uppgraderad turbo med laddtryck 0.9 ,större soppapump och ledningar, progresivt bränsletryck ca 5bar, Scania intercooler, 2 extra spridare vid full gas, trimmkam och så lättad av bara faan... med fuelcell m.m.
                      Men nu kör jag även med 40-50hk lustgas...
                      Utan gas va min bästa tid 14.10 och 157.5km/h med
                      gas (hann bara köra en repa och det va med kall tub)
                      13.90 och 168km/h men de e fästet bra tider hänger på och de har jag inte....
                      Fick även tid på 201meter sist.... 9.1 och 139.6km/h.

                      Skitkul att så många diggar Uno här de e en busig bil!!!!


                      Comment


                      • #12
                        Per:

                        De stämmer...de va du som rekommenderade den här sidan tror jag.
                        Skitkul att Argentan gick så bra, synd att ja aldrig hann se den.

                        Comment


                        • #13
                          Röda faran

                          Glöm inte att jag oxå gav dig adressen när jag ringde dig! :-)

                          Men unon är en jävligt rolig bil för inga pengar!! Och även om den kostade mer så skulle den fortfarande vara rolig! :-)

                          mvh Jimmy Särås

                          0736-996 993

                          Comment


                          • #14
                            Re: Röda faran

                            Originally posted by Jimmy
                            Men unon är en jävligt rolig bil för inga pengar!! Och även om den kostade mer så skulle den fortfarande vara rolig! :-)

                            Inga pengar??

                            Kanske inte i inköpskostnad....men det kommer

                            Comment


                            • #15
                              Ante

                              Det stämmer den e röd med breddning...

                              Jag har en steg 1 uppgraderad orginalturbo och den räcker utmärkt än så länge....

                              Jag hade samma problem som dej med sjunkande laddtryck vid ökande varvtal och de beror just på att turbon e för liten, efter en uppgradering va problemet borta.
                              Det kan även bero på för klen wastegate... man kan sätta en fjäder mellan klockan och spjället som hjälper till att dra...
                              Kan vara en billig lösning..

                              0.9 i laddtryck räcker alldeles utmärkt (sparar motor och turbo) och med dom modifikationer jag har gjort så har jag ca 150hk på drivhjulen utan gas.

                              Tänk bara på att g-tech m.m brukar vara riktiga glädjemätare, men dom kan va bra om man vill se skillnad efter en tid i garaget....

                              Ska säjas att jag körde 14.98 på 402m (tullinge) med
                              orginalturbo 0.8 i laddtryck, hade bara 2.5tums avgassystem, större intercooler, directair filter och höjt bränsletryck och då va den ej lättad, så det e lätt att få
                              en snabb rödljusräser av en Uno..

                              Jag kanske ska sälj mitt turboagg. om du e intresserad har kört ca 200 rätt hårda mil min de e nog ingen fara..

                              M.V.H Morgan

                              Comment

                              Working...
                              X