Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur länge?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hur länge?

    Hej!

    Har en undran hur länge man bör serva sin bil på verkstad min Fiat Punto (00)närmar sig 10000 mil strecket och jag ska in på service snart och då slog mig tanken hur länge bör man serva den på verkstad innan man börjar göra det själv?

    Plus vad är ett rimligt pris för en 10000 mila service?från en som inte har ett span på priser?

    Pontus Karlstad.

  • #2
    har själv länge undrat över det

    jag gör servicarna som behövs i service boken endast för att ha dom där.

    kan löna sig när man säljer bilen. Jag menar jag bytar vätskor och oljor bra mycket oftare.


    Men frågan är ganska svår faktiskt.

    Tror man får göra en kompromiss mellan vad bilens värde är och vad det är för bil.

    morsans fiesta har rullat runt 15000mil. Tror vi slutade "ta hand om" service boken vid 11 kanske.

    Medans på en motor som är lite sportigare kanske det känns skönast att ha det på papper.

    Fast sen samtidigt så är kvitton på olika delar oxå bra att ha saker som kan tillämpas när man slutar pricka i service boken.

    ahh babblat nu i två minuter men ändå inte kommit fram till nått.

    Tror jag går o kollar på tv istället
    före detta coupe trimmare
    pimpig cadilacc deville
    Sv1000s C-Ö

    Comment


    • #3
      Man bör väl se till att få stämplarna i boken upp till det miltal/antal år som maskinskadeförsäkringen gäller. Efter det brukar jag serva själv.

      Comment


      • #4
        10000 mil

        din garanti gäller t.o.m 10000 mil, så tills dess e de ju absolut bra att serva i boken.

        Kan ju vara bra att ta reda på vilka servicepunkter som är inlagda vid vilka miltal? olje+filterservicarna fixar man ju buslätt sen när garantin ändå gått ut

        för värdet på en långmilspunto kanske det inte spelar så stor roll.. å andra sidan var servicarna på min punto 60 vidrigt billiga jämfört med allt annat jag hittade så de kanse e lika bra?

        Ska iaf serva 14000 mil själv på multiplan nu. verkstan tog hem fel grejjer så jag tappade förtroendet + att jag ska behålla den i minst 30k mil till

        hoppas ja var till nån nytta!
        Panda 45 -84 aka Urpand aka projekt terra
        Panda 4x4 twinair -13 aka Pandis
        Punto Cabrio S -95 aka Pikachu
        http://fiatpanda.wordpress.com/

        Comment

        Working...
        X