Announcement

Collapse
No announcement yet.

Panda 4x4 visar vart skåpet ska stå!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Panda 4x4 visar vart skåpet ska stå!!!

    Tja,

    Skulle åka till jobbet från Borlänge till Stockholm vid 05:00 i morse, och med tanke på att det hade snöat och det fortfarande snöade och blåst rätt hårt.

    Det börjar vid plog vallen till gården som plogbilen så snällt har plogat in på gården, i med 4x4 och inga problem, tar mig ut på riksvägen och "masar" mig neråt, (Panda 4x4 gör bara 130kmh). Snön yr och det kränger lite men inte lika mucket som longtradarna som jag brassade förbi, kommer till Sala måste tanka då det bara sitter 30 liters tank, Sjyst drifting i rondellen. sedan åker jag vidare mot Enköping, Efter sala rakan före järnvägen så har en Folka buss tittat närmare på åkern, han hade en Bärgare till hjälp upp så jag puttrar vidare. konstigt nog så åker jag om alla, när jag närar mig Enköping kommer jag i fatt ett pärlband av bilar och glider med lätthet om alla innan Mototvägen tar vid, Väl ute på motorvägen blir jag omkörd av Endast en bil på hela vägen till köerna på E18.

    Måsta säga att pandan funkar finfint i snö och rusk
    //PrimusRex

    Car: Fiat Panda 4x4

  • #2
    Vad avundsjuk jag blir! Fick stanna för en lastbil som stod mitt över vägen i dag, pga blåsten var det ca. 2,5 dm snö på vägen. Knappt att föräldrarnas Saab klarade det. En Panda vore verkligen finfint nu. Har de permanent 4-hjulsdrift, med diffspärrar och allt?
    Fiatlös

    ___________________

    Uno Turbo, Marea Weekend, Punto GT x 2

    Comment


    • #3
      Nej den har FWD normalt sen kan man koppla i till 4WD med diffspärr bak.
      //PrimusRex

      Car: Fiat Panda 4x4

      Comment


      • #4
        Kan hålla med om att 4x4 är guld värt.

        Var ute och sladda en massa med min Lancia delta integrale och kul var det...
        man fastnar ju inte heller fast snön kom över motorhuven i ställe för under bilen =)
        Fiat Croma 16v -95 (såld)
        Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
        Ford Mustang cab -71

        Comment

        Working...
        X