Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nollställa servicelampan...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nollställa servicelampan...

    hur gör man det på Stilon?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    med hjälp av examinern.
    Fiat 500
    Fordson Super Dexta -64
    Kawasaki Z1A
    Kawasak GPz1100A2
    Suzuki Grand Vitara -11
    Suzuki T500R

    Comment


    • #3
      Originally posted by Czappa
      med hjälp av examinern.
      Och den har väl bara Fiat verkstäder?
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        Jupp!
        Fiat 500
        Fordson Super Dexta -64
        Kawasaki Z1A
        Kawasak GPz1100A2
        Suzuki Grand Vitara -11
        Suzuki T500R

        Comment


        • #5
          Säker på att de inte finns nån kombination man ska göra typ trycka på nån knapp o vrida tändningen nått i den stilen som de e på de lite äldre bilar?
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            Pröva att serva bilen.. (n/t)

            ..då slocknar säkert lampan...

            Comment


            • #7
              Håller med ovannämnda!
              Fiat 500
              Fordson Super Dexta -64
              Kawasaki Z1A
              Kawasak GPz1100A2
              Suzuki Grand Vitara -11
              Suzuki T500R

              Comment


              • #8
                Re: Pröva att serva bilen.. (n/t)

                Originally posted by PlutoOrjan
                ..då slocknar säkert lampan...
                Jo visst jag ska serva bilen på auktoriserad verkstad tills man har kvar alla garantier mm... därefter så tycker jag det är för dyrt o betala för sånt som man kan göra själv!

                Drygt 2000kr för bara oljebyte på första servicen på Stilon och lite kontroll tycker jag är sjukt dyrt men man är tvungen o betala bara för garantier mm... säg inte nu att ni inte håller me!

                Sen kan väl ingen tillverkare tvinga dig o göra regelbunden service, borde nästa gå som på alla andra bilar att släcka den själv!
                Last edited by 84jr0; 4 January 2004, 22:23.
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  får lov att säga att det är lite märkligt att jag inte har någon servicelampa i min Stilo...

                  Comment


                  • #10
                    Kolla i din "färddator"
                    Fiat 500
                    Fordson Super Dexta -64
                    Kawasaki Z1A
                    Kawasak GPz1100A2
                    Suzuki Grand Vitara -11
                    Suzuki T500R

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by scooby
                      får lov att säga att det är lite märkligt att jag inte har någon servicelampa i min Stilo...
                      Den har du en liten nyckel som lyser där vid klockan!
                      Kör tyskt, drömmer om italienskt

                      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                      Comment


                      • #12
                        den nyckeln eller vad det är för något har aldrig lyst i min bil iallafall.. i färddatorn finns det ju någon service pryl... inte för att jag bryr mig om servicelampan eller inte men på något sätt måste ju lampan gå att släcka själv i och med att min inte lyser...

                        Comment


                        • #13
                          Jag håller inte med...!

                          Jag tycker faktiskt att det är lite lustigt hur
                          "dumsnål" man egentligen får bli...

                          Det beror ju även på hur mycket man kör med bilen, men om man kör 2000 mil om året så kan jag inte förstå att man tycker att det är dyrt att betala 2000.- för en auktoriserad service.
                          Man byter inte alls bara oljan och filter utan man går även igen ett flertal servicepunkter, tex bussningar etc.
                          Dessutom så är det ofta så att de auktoriserade verkstäderna får ut servicemeddelanden från fiat/alfa som ska åtgärdas på nästkommande service...

                          Sen rent spontant tycker jag att om man köper en bil för långt över hundratusen, varför vill man snåla in tvåtusen på en auktoriserad service? Då skulle man väl ha köpt en billigare bil från början om man nu inte tycker sig ha råd med detta.
                          Servicen etc måste ju ingå i kalkylen från början...

                          Sen får man ju inte glömma att stämplarna i serviceboken betyder en hel del när bilen sedan ska säljas...
                          Jag skulle vara väldigt fundersam varför en bil som är så pass ny inte är servad på auktoriserad eller åtminstonde en ordentlig verkstad.....

                          Så... serva bilen snligt boken och med en ordentlig stämpel så håller både bilen och värdet bättre.

                          Funderingar av mig iallfall!
                          \Ö.

                          Comment


                          • #14
                            PlutoOrjan

                            Jo visst ja kan hålla me dig till en viss del... allt detta funkar så fint medans man har garantier därefter får man betala ännu mera på auktoriserade verkstäder så rätt många säljer bilen när alla garantier gått ut...

                            Många grejer som verkstäder kontrollerar vid service kan du kolla själv oxå, de står klart o tydligt i serviceboken vad det är de kollar allt annat kostar extra!

                            Dessutom tycker jag det är roligare o mecka med bilen själv än lämna in den till någon... angående andrahandsvärdet så bryra jag mig inte om hur mycket min bil rullar tex. vet många som håller sina nya bilar inlåsta i garaget jämt o ständigt för att inte behöva serva de på auktoriserade verkstäder och att klockan kommer snurra för mycket för då går andrahandsvärdet ner oxå, men äger en genomrostig micra oxå för att köra runt med...

                            Sen finns det de som "leker" med mätaren bra för att spara nån tusing på att lura den "nya" ägaren vilket ja tycker är javligt fult o göra...

                            I alla fall så tycker jag om min Fiat och jag tycker att man inte ska betala altför mycket för grejer som man som ägare kan göra själv...

                            EDIT: Ja kör mer än 2000mil/år så i längden blir det inte så billigt med service...
                            Kör tyskt, drömmer om italienskt

                            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                            Comment


                            • #15
                              Och för dom som inte kör 2000 mil om året så gäller årsservice.
                              Fiat 500
                              Fordson Super Dexta -64
                              Kawasaki Z1A
                              Kawasak GPz1100A2
                              Suzuki Grand Vitara -11
                              Suzuki T500R

                              Comment

                              Working...
                              X