Announcement

Collapse
No announcement yet.

uno motor projekt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Det var en viss skillnad mot tidigare 140 hk på låga varv...
    Grymt mycket krut i den motorn, har du den nya kammen i nu alltså, eftersom du inte behöver ladda lika mycket för att få den effekten?!
    E det originalspridare, det kan det väl knappast vara? Hur funkar då original tändkurva?'
    Kul att du lyckades få allt på papper, men filmen lyckades jag inte komma åt , stod att jag inte hade tillgång till den...
    Fiat Punto GT - Turbo for fun

    Comment


    • #32
      Tja!

      Kom inte heller åt filmen,ej tillgång på mej med =(

      Mvh
      Dejan

      Comment


      • #33
        Nu ska den funka! Fan va det ryker

        http://fiatcoupe0.tripod.com/Unomapping.wmv

        Man är tydligen tvungen att ta "save as"... annars bråkar tripod
        Det blev en Clio Sport... Slå mig inte!!!!

        Comment


        • #34
          spridarna flödar "bara" 400cc @ 4 bar , för tillfället kör jag med 4,7 bars bränsletryck men spridarna är för små! orginal spridarna flödar 170cc och ska enligt vissa räcka till 200 hk.. Nu med fakta i hand så kan man säga att det säger att effekten inte är "glädjesiffror".. Bromsbänken kalibrerades och det visade säg stämma sånär på 0.2 Nm för lite..

          Ska brumma om en halvtimma och förhoppningsvis håller motorn ett tag till!

          Pierre: tack för hjälpen!
          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
          X1/9
          www.kallebacksmotor.se

          Comment


          • #35
            9000 ic är kyleffekten är lite si och så , svårt att mäta med den fläkten som sitter på (man vet ju inte vilken hastighet det motsvarar)

            tryckfallet är lite kasst det med..

            Testade en delta intercooler den separerade ganska fort (bara small till)

            Har även bänkat med raka rörs 3" specialdämpare! effekten sjunk något och i loggen såg man ett något högre avgasmottryck..
            Den var visserligen lite skadad..
            Fiat uno 355hk på 1.3 liter
            X1/9
            www.kallebacksmotor.se

            Comment


            • #36
              Som sugare har den hiskeliga 67 Nm i maxvrid!! slå det!
              Fiat uno 355hk på 1.3 liter
              X1/9
              www.kallebacksmotor.se

              Comment


              • #37
                Nu kör jag runt med motorn i bagaget på min bruksbil.

                245 hk vid 7000 rpm är helt klart bra! 190 hk vid bara 1 bars laddtryck , helt otroligt..

                Det fina är att det är ärliga hästar, då motorn hålls fast ett tag i bänken tills värdena stabiliserar sig.. stor skillnad mot att kör på rullande då den ger toppmoment över registret..

                skulle vara kul att testa på rullande och se vad den visar..
                Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                X1/9
                www.kallebacksmotor.se

                Comment


                • #38
                  ja, helt otroligt är vad det är, men får man ner dessa hästar i marken då? ja menar är de användbara för vardagskörning?
                  Den motorn kan inte ha varit billig att göra iordning, men det är grymt imponerande, superballt!
                  Fiat Punto GT - Turbo for fun

                  Comment


                  • #39
                    I marken? vafaan det har jag inte tänkt på!?!

                    till vardags kör jag nog bara med 1 bars laddtryck (190hk)
                    Det som imponerar mest är igentligen att motorn (bottendelen) är helt orginal ink orginal toppackning..
                    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                    X1/9
                    www.kallebacksmotor.se

                    Comment


                    • #40
                      Va tusan det står ju i broschyren att motorn är gjord för högre effektuttag.. De (Fiat) måste ha räknat med dig, Jens!
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #41
                        aa tusan du. jag har en uno 90 sx ståendes. du vill inte jobba lite helger? hehe
                        Fiat Bravo såld

                        Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                        Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                        Fiat Punto HGT

                        Comment


                        • #42
                          vet inte om jag hinner ; )

                          Tänkte jag skulle få i motorn snart.. Har nu samma effekt/kilo som en porsche gt2!!!
                          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                          X1/9
                          www.kallebacksmotor.se

                          Comment


                          • #43
                            Tjena!

                            Ja i med den snart,ser fram emot att se den på blackracet som kommer snart,typ april nu eller vad det blir.....

                            Min går som fan nu!!!!!Putta den ut och in från garaget 0-2meter på ca 15sekunder hahahahhahahahaha!!!

                            Ja putta den är väl det enda jag kommer göra denna sommar verkar det som.....

                            Och nästa sommar har jag väl förhoppningsvis en Delta Gialla....

                            Så då blir det nog inte mycket tid över till unon,men det vet man ju aldrig,men skulle det bli det så lägger jag en rejäl slant på den till nästa sommar,och då pratar vi hästar... =)

                            Kul effekt du fick ut Jens....grattis.

                            Som sagt ska bli kul att se den in action..

                            Mvh
                            Dejan

                            Comment


                            • #44
                              Hej!
                              Så du hittar inga kolvar?

                              Det kommer bli jävligt kul första turen..
                              Ett stort problem bara! pengar saknas..
                              Måste få tag i en pump, och det lutar åt en 044..
                              Nästa stora problem blir besiktning, sist jag besiktiga var jag tvungen att byta framruta och lite andra grejer.. så nu blir det helt ny besiktning.. vet inte hur det kommer att gå!
                              Köpte även en till x1/9:a häromdagen så om man aldrig får ner effekten den vägen så passar ju motorn bolt on på x1/9:an, då blir det en rolig mittmotorbil istället. fast det är mycket roligare med en uno. stadens bromsklossar som vissa säger, en riktig sleeper..
                              Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                              X1/9
                              www.kallebacksmotor.se

                              Comment


                              • #45
                                Tjena!

                                Nä hittar inga kolvar,än....

                                Ringde Borås skroten,idioterna ska ha 3500kr för en motor...

                                Har ju 1 kolv i garaget,så vi ska ta en titt imon,har ju inte rört motorn sen förra året,,så det är väl bara att hoppas att en kolv har gått denna gång =)

                                Ja det är segt med besikting,men hoppas det går bra,så du kan visa stackarna på blackracet med sina dyra trim var skåpet ska stå..... =)

                                Och ja det hade ju varit kul med den motorn i den andra ja,bakhjulsdrift......

                                Du får väl byta till o från under sommarns gång hehehehe!

                                Snart blir min bil mattsvart med,så kul har jag haft i garaget medans jag letat kolvar =)

                                Och 15"oz racing fälgar,vita....Men inte under tävling....

                                Kan se lite kul ut.....

                                Mvh
                                Dejan

                                Comment

                                Working...
                                X