Announcement

Collapse
No announcement yet.

uno motor projekt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Tjena!

    Klar snart Jens eller?

    Kör du på Säve?

    Eller Bananen nästa gång så man kan komma o kika?

    Säg till när du kör så man inte missar.

    Mvh
    Dejan

    Comment


    • #62
      kört lite diagnostik på givarna idag.. Har bytt map sensor till 4-bars och tempgivare till bosch. Snart klar med all kabeldragning :-)

      Hoppas kunna starta den i veckan, några problem är kvar, och det är: besiktning, däck, bränslepump och pengar..!

      hallgivare till hjulen hade varit skoj också för tractioncontroll lär behövas.
      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
      X1/9
      www.kallebacksmotor.se

      Comment


      • #63
        Och hoppas allt går bra då

        Däck har jag några på gång som det ska vara bra grepp i,1000kr/st finns i 13" och 15" 15" var det 205/50 el 60 på 13" kommer jag inte ihåg.

        Väntar på att han ska få hem dom så jag får ta en titt på dom,asvaltsdäck var det iallafall med riktigt bra grepp säger han..Nya

        Om du är intresserad så skriv det här bara så ska jag kolla upp det,jag antar att han har fler än ett par iallafall.

        Comment


        • #64
          Vad är det för däck? märke?

          En hel dags grejande så har jag tillslut startat motorn... spolarna var på något konstigt vis brända!?! Så nu måste jag ha 2 dubbelspolar eller 4:a enkelspolar.. alltid är det nåt.
          Fiat uno 355hk på 1.3 liter
          X1/9
          www.kallebacksmotor.se

          Comment


          • #65
            Tjena!

            Skumt,du vet inte varför el?Och det är sant det är alltid nåt,men det räknar jag med varje gång man gör nåt med fiaten nu =)

            Däcken är av mäket:Maxsport RB5 F2...För torrt och blött underlag....Har fått tag på till mej 205/55-15 ca:875kr/st och till polaren 185/60-13 ca:750kr/st..

            Han kunde nog skaffa 185/55-15 oxå...

            Vilka tror du blir bäst storleks mässigt?Satsar nog på 205rna med det är ju ganska låg profil,kanske går bra endå?

            Jävla jobbigt det med däck....

            Ska kolla om han har fler,annars får jag väl testa dom jag köper och se om dom är nåt att ha sen kan jag ju berätta för dej om det var bra grepp eller skit...så kan jag jaga fler däck..

            Mvh Dejan

            Fixa nu bilen till nästa blackrace eller Säve,då ska min förhoppningsvis vara klar.....

            Comment


            • #66
              ok, har kört med just dom däcken.. kan säga attt det är lite si och så..stenhård stomme ger inte bra start... men men..
              Fiat uno 355hk på 1.3 liter
              X1/9
              www.kallebacksmotor.se

              Comment


              • #67
                Aha ok,men då får jag väl se hur jag gör....det är ju starten jag behöver....

                Har ev ett bra pris på m/t slicks på gång med.....ord pris 2200kr/st och om det blir nåt blir det väl 30-40% rabbat..

                DOT.

                Hör av mej ang det.

                Comment


                • #68
                  Nu har jag startat och även kört lite lätt med bilen :-)
                  Fick tag på en dubbelspole så nu funkar det bra..
                  Har en hel del grejer kvar att lösa..
                  Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                  X1/9
                  www.kallebacksmotor.se

                  Comment


                  • #69
                    avgastempen är skrämmande låg så utrymme finns för effektökning.. ligger runt 650-700 grader med en max temp på 720 grader idag..
                    förra året var jag öppe på 1050 grader som mest så nu går den riktigt kallt..

                    Den toe outar lite väl mycket så en hjulinställning står på listan..
                    Har labbat med launch controll och antilagg idag å med antilagg så ligger den på o.2 bars laddtryck från tomgång.. riktigt kul fast bromstrumman får aldrig något vakuum så det kändes livsfarligt!

                    Ska testa mer i dagarna..
                    Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                    X1/9
                    www.kallebacksmotor.se

                    Comment


                    • #70
                      Så nu har jag kört ett antal mil..
                      Den går helt ok, fast man känner inte det så mycket.. ska fixa ett tidkort med sluthastighet för att verkligen få reda på hur den går..

                      Har ju samma vridmoment vid 4.500 som 7000 rpm slltså helt flack momentkurva..
                      Nu har jag ett vrid på ca 230nm vilket känns jävligt gott!
                      Ska eventuellt höja laddtrycket lite till, fast det får bli laddreglering per hastighet för ettan och 2:an spinner jag bara bort endå.. Vid 150 km/h och över går den riktigt bra och har även fullt fäste..
                      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                      X1/9
                      www.kallebacksmotor.se

                      Comment


                      • #71
                        vid ett bara ett bars laddtryck kom jag upp för "kallebäcksbacken" i ca 200 km/h , med 4 avsläpp på vägen.. Det gjorde jag inte äns förr året med 2 bars laddtryck..

                        Har nu höjt laddet till 1.7 bar och styr laddet efter spjälläge och det funkar hur bra som hellst.. har även lite lägre laddtryck vid <4000 rpm för att inte "surga" med turbon...

                        Den ritar fina svarta streck upp till ~130 km/h.. Den går bra!

                        Det finns nu inget tvivel hos mig att det verkligen är 247 hk och 250 Nm i vrid..
                        Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                        X1/9
                        www.kallebacksmotor.se

                        Comment


                        • #72
                          Hahahahaaa.. fan va grymt! Skulle gärna se dig i aktion nån gång.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #73
                            hehe låter fint det där.

                            hur håller sig chassiet då? måste ju kränga å vrida sig vid gaspådrag?

                            kanske går bra ändå? är ju fiat..
                            Fiat Bravo såld

                            Fiat uno turbo. uppäten av naturen avslutade sitt liv på skroten..

                            Fiat uno 75 sx -1988,o avstäld. **endast 3200 mil

                            Fiat Punto HGT

                            Comment


                            • #74
                              Jag försöker bara åka rakt fram :-)

                              Det känns som om nya däck behövs för min del.. Har begränsat laddtrycket ganska mycket , trots det spann jag bort hela 4:an med ett försiktigt gaspådrag!
                              Polaren som har en maserati som gör 0-100 på 4.9 sek har inte en tjans dock..
                              Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                              X1/9
                              www.kallebacksmotor.se

                              Comment


                              • #75
                                Har kört på 201m på en mycket guppig väg :-)
                                tiden blev sådär, fast vad får man räkna med när man slängt på ett par gamla vinterdäck..
                                8.7s 149 km/h vittnar endå om att det finns lite kräm... Hade varit kul att kunna köra fullt laddtryck hela tiden, fast med riktiga däck då..

                                Koppling är helt död nu och måste bytas innan säve..
                                Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                                X1/9
                                www.kallebacksmotor.se

                                Comment

                                Working...
                                X