Announcement

Collapse
No announcement yet.

Race!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Race!!

    Idag när jag åkte hem fick jag #race" med en fullstor Scania lastbil en trailer dragare utan släp dock!! (jag åkte min tjejs SAAB 99 ja jag vet hon är en svikare!!)
    Hade inte en chans med Saaben,Han höll nog 160kmh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helt galen!! Jag släppte vid 140kmh då ville inte Saaben nåt mer. Sen stannade han vid en korsning och "väntade in mig" Tror jag??!! Så satt han och gasade Scania V8an mullrade fint (2 kromade upp längs hytten som en riktig "truck" Sen bar det iväg igen hängde inte på! Sen körde han om en full lång lastbil i cirka 130kmh!! Aldrig sett nåt liknande!??
    Nån mer som åkt efter lastbil i dom farterna??
    Fast det såg ju rätt mäktigt ut!..,.,.,.,.,.,.,
    Stod nån stockholms firma på den från Nacka Nån här???,.,., J-vla noll åtta tänkte jag.,.,.,. (skämt) så ingen tar illa upp!!
    /Henrik

  • #2
    Har åkt med i en Volvo med 16 liters motor utan något släp eller liknande på dragbilen, tyvärr eller tur kanske man kan säga så var den hastighetsbegränsad vid 88 km/h.
    Motorns vridmoment var cirka 3200 Nm och kopplade man ur något slags antispin system så var det till att vara försiktig på gasen, den gick loss hur lätt som helst.

    Kan bara säga att jag tror inte att det är många bilar som hänger med i axet 0-88Km/h
    SDE Racing
    Coupe 20VT-97 under konstruktion
    Marea Weekend HLX-97 påställd
    Punto 75 SX-98 påställd
    Tipo 1,4ei-94 såld

    Comment


    • #3
      Själv liftade jag med en åkare som körde 120Km/h med släp och full last. Man märkte knappt att det gick så fort föränn jag kollade hastighetsmätaren. Och då börjde tankarna snurra vad som kan hända vid en punka eller om man behöver stanna tvärt, stopp sträckan den är nog lite mer än trafikmagasinets 40 m. Det fuskas nog en hel del med den där spärren och samma med färdskrivaren han som jag åkte med hade en knapp som han kunnde stänga av färdskrivaren med!
      Webbmaster på www.modsport.just.nu

      Comment

      Working...
      X