Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hur ser ni ut?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Då är det väl bäst man hänger på....

    togge: Torgny Andersson
    Jobbar som sprinklermontör
    blir 30 bast i höst

    har alldeles för stora bilbyggarplaner i huvudet... jämt !
    ska ha min bil klar till Elmia nästa år så nu avundas jag varje liten coupe-förare i sverige !


    Måste tillägga att det är jag till höger ! ;-)
    Attached Files
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • #17
      Sydligaste medlem

      37 år kör Tipo 1,6 DGT 1989.
      Moto Guzzi 1100 Sport,
      samt alldeles för sällan farsans X1/9, trots att jag hittade den när han blev pensionär.

      skriver som frilansjournalist. bl.a i mcnytt, Carburetti

      BTW: vet någon sedan hur länge Skoklosterträffen funnits ?
      Attached Files

      Comment


      • #18
        Tony> Undrade just var den bilden tog vägen, kul!
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          Jahapp. Här är EKKEPEKKE eller Erik som jag brukar heta på de räkningar som kommer i postlådan...
          Jag jobbar på Banverket som signaltekniker och trivs väldigt bra med mitt jobb och mina kollegor. Många firmabilar har vi, tyvärr ingen Fiat.
          Är radioamatör och pysslar gärna med antenner och radiogrejer, äter kebab och umgås med vänner.
          Har haft ett gäng Fiatar genom mitt 23-åriga liv. Började hårt vid 15års ålder och fick fyra stycken 131r. 3st Panorama och 1st krockad Supermirafiori. Plockade grejer från Panoramorna och lagade Supermirran och gav henne ny lack. Hon stod klar tills det var dags att börja övningsköra. (det är förövrigt 131:an som ligger tvåa på "Vägmatartoppen" *stolt*)
          Vid 18års ålder hade jag svårt att tacka nej till en gratis127:a. Rostlagning och buskörning!
          Åren gick och jag ledsnade på att ständigt leta delar på skroten. Hade förövrigt redan länsat grannskapets skrotade 131r.
          Så det blev en lätt begagnad Marea Weekend -00 istället (den första Fiat jag betalat någonting för). Den rullar ännu och är utrustad med diverse amatörradio-apparater, antenner och navigering (fast monterad handdator).

          Det var väl inte meningen att tråka ut er men så blev det...
          Attached Files
          EKKEPEKKE

          Marea W 1,6 -00
          Panda 4x4 -88 -såld
          Aprilia ETV-1000 -01

          Comment


          • #20
            Originally posted by EKKEPEKKE
            Är radioamatör och pysslar gärna med antenner och radiogrejer, äter kebab och umgås med vänner.

            Där har vi nått gemensamt! Är oxå radiokillen fast utbildad inom trådlöskommunikation! Har dock inte jobbat så mycket med det men intressant är det!

            Kebab är oxå gott
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #21
              nybliven fiat ägare

              magnus jonsson 36,bor i fagersta,jobbar som slaktare just nu,men ska bli ändring på det,snubblade på en billig uno turbo o hittade denna sida,sysslar med bilar o enduro,den som spar han har*L*för många bilar
              En uno turbo är fan inte fin,men man vänjer sig,,,,såld borta kommer ej igen

              Comment


              • #22
                Re: nybliven fiat ägare

                Originally posted by jonns
                magnus jonsson 36,bor i fagersta,jobbar som slaktare just nu,men ska bli ändring på det,snubblade på en billig uno turbo o hittade denna sida,sysslar med bilar o enduro,den som spar han har*L*för många bilar
                Välkommen till forumet! Bra chans o presentera sig här!

                EDIT: Kom på en grej nu! Denna tråd kan väl vara sticky så att alla ser den alltid! Nån snäll moderator kan väl fixa de om alla är för det!
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #23
                  Jens heter jag och här är en bild tagen precis efter Säve depå strippenkörning..

                  Sörjer mitt drivaxelras med mat och sprit/öl!! ha ha

                  Bredvid mig på bilden sitter Stefan Månsson från www.kallebacksmotor.se
                  Attached Files
                  Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                  X1/9
                  www.kallebacksmotor.se

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Jens
                    Jens heter jag och här är en bild tagen precis efter Säve depå strippenkörning..

                    Sörjer mitt drivaxelras med mat och sprit/öl!! ha ha

                    Bredvid mig på bilden sitter Stefan Månsson från www.kallebacksmotor.se

                    Du såg verkligen ledsen ut på bilden!
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #25
                      Mikael Carlsson var namnet, jobbar som elkonstruktör. Köpte mig en Uno 70sl i vintras för att ha som "pendlarbil", och har sedan dess tittat ett par gånger i detta trevliga forum.

                      Har inget bild, men det är knappast något att sörja

                      Comment


                      • #26
                        Kul att se er!

                        Namn: Anders Lindström
                        Ålder: 40
                        Bor: Linköping
                        Jobbar: Posten
                        Fruar: 1
                        Katter: 1
                        Skostorlek: 42
                        Attached Files
                        Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
                        Volvo V50 T5 -05

                        Comment


                        • #27
                          Kul thread det här, riktigt bra gjort!
                          Fredrik, gör numera inte så mycket, ska praktisera i USA i sommar.
                          Sen e det Lumpen som gäller, tog studenten i år, så man känner sig lite vinglig på fötterna

                          Gillar: Bilar, tjejer, orientering, teknik, musik! och kompisar

                          Fiat kör jag sedan vi hade en charmig 70 SL, det bästa med Fiat är väghållning och 100% körglädje! (och numera turbovibbarna )
                          Fiat Punto GT - Turbo for fun

                          Comment


                          • #28
                            Bild var det ju, sorry:
                            Attached Files
                            Fiat Punto GT - Turbo for fun

                            Comment


                            • #29
                              snart 19 år och student! Ser lite tam ut på bilden, men men, så blir det ibland
                              Attached Files
                              Fiat Punto GT - Turbo for fun

                              Comment


                              • #30
                                Hilding- Är tjejen härifrån V-tuna, tycker mig känna igen henne!
                                Fiat Punto GT - Turbo for fun

                                Comment

                                Working...
                                X