Announcement

Collapse
No announcement yet.

Larmdosa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Larmdosa

    Tjena!

    Jag har originallarmet i min bil med IR-manövrering!

    Nu är det så att dosan är helt cp o funkar lite när den vill..

    1. Var vänder man sej för att få en ny dosa?

    2. Går det kanske att få en ombyggnationssats till radiofrekvens istället, lite töligt att stå o hålla dosan intill rutan för att den ska nå!

    3. Jag har heller inte lyckats få igång larmet, någon som vet nån bra metod att kontrollera att det funkar?


    4. Någon som kan säga på rak arm var dräneringen till ACn sitter, misstänker att min är tät då det luktar lite starkt och illa av luften!?


    Massa frågor blev det hehe!
    //Max
    Fiat Coupe 20V -97

  • #2
    om det är orginal larm så borde Fiat-verkstad kunna ordna fram sådana! Har du hört me de?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Pröva öppna dosan, kan vara oxid på kontakter, jag bytte batterier också... fiat original har en speciell nyckel, blev så trött på att jag inte heller fick till mitt att jag köpte en annan nyckelströmställare och monterade isär larmet och lödde fast denna, fungerar fint numera! Få igång larmet kan man få genom att hålla inne knappen bredvid irdetektorn, i varje fall på Punton, om man inte behöver vrida på strömbrytaren vid själva larmet dvs.

      Hoppas det hjällper något, AC är jag inte bra på tyvärr.
      Fiat Punto GT - Turbo for fun

      Comment


      • #4
        larm

        mitt ir larm påstod fd inehavare att de funkade dåligt/ibland, men för mig funkare inte alls, plockade isär larmknapp-dosan.... ena ledaren till ir-dioden hadde gått av..... lite lödning - nu fungerar den super :-) om ny behövs skall röda servicenyckel + kod lämnas till FIAT verkstad...
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Har alla coupéer orginal larm? Jag har en (jag tror att det är) ir-sensor vid taklampan. Men fick ingen dosa vid köpet av bilen. Tror ni man kan fixa en ny från fiat?
          Föredetta Coupé ägare -
          http://coupe.sketfull.com + http://www.danielhilding.se

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hilding
            Har alla coupéer orginal larm? Jag har en (jag tror att det är) ir-sensor vid taklampan. Men fick ingen dosa vid köpet av bilen. Tror ni man kan fixa en ny från fiat?
            Det kanske ser ut som larmet finns men i själva verket är det bara tomt under sensorn lr nått... de brukar ha färdigt dragna kablar till typ all extra utrustning som de bara behöver koppla in o ev. programera om!
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              Fick ordning på dosan!

              Det var "- ledaren" som var för hög uppböjd så att kretskortet låg på snedden =)
              //Max
              Fiat Coupe 20V -97

              Comment


              • #8
                bra superenkelt :-)

                .
                Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                S/y Mascot
                S/y Rebell
                20vT
                Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                Comment


                • #9
                  Man kan köpa nya dosor, pratade med Torvalla som sa att man var tvungen att sätta in en helt ny styrbox, dyrt, dyrt. Tror att man behöver röda nyckeln, som någon skrev här uppe, samt kod-kortet för larmet, inte kortet till start-spärren, så skall det gå att programera in nya dosor i systemet.
                  Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by novisen
                    Man kan köpa nya dosor, pratade med Torvalla som sa att man var tvungen att sätta in en helt ny styrbox, dyrt, dyrt. Tror att man behöver röda nyckeln, som någon skrev här uppe, samt kod-kortet för larmet, inte kortet till start-spärren, så skall det gå att programera in nya dosor i systemet.
                    Har sett larmdosor hänga på Torvalla Bil när ja va där för nån dag sen... ser ut som carguard dosor!
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Batterierna brukar man få byta ut med jämna mellanrum.
                      Dålig lukt: kan vara AC:n , men oxå ett gammalt pollenfilter! Testa att byta det först, billigt (100kr på Fiat) och lätt (sitter under panelen för torkarna).
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment


                      • #12
                        84jr0: Sitter ett META-larm i min coupe, kanske därför de tyckte att de var tvugna att byta ut hela? Nåja, de sa att de nyss installerat in nytt larm pga tappad fjärr, fast det kanske var om man tappar båda? Skall i alla fall gå att lägga till nya nycklar, och ta bort gamla, så ingen blir lurad om någon säger att man måste byta ut hela larmet.
                        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                        Comment


                        • #13
                          novisen

                          va de din gråa coupe som stod utanför torvalla bil i haninge i onsdags 16/6?
                          Kör tyskt, drömmer om italienskt

                          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                          Comment


                          • #14
                            Näpp, kör svart LE som Mojo. Kollade upp det där med larmdosor för jag trodde jag slarvat bort min ena, fast jag hade bara lagt den på ett ställe så jag skulle veta var den var, därför jag inte hittade den *typsikt*
                            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                            Comment


                            • #15
                              Pollenfíltret är det inte då det inte luktar när jag inte har ACn igång utan bara kör fläkten!

                              Men jag har inte observerat något kondensvatten under bilen, så dräneringen är väl tät... men jag vet ej var den sitter!?
                              //Max
                              Fiat Coupe 20V -97

                              Comment

                              Working...
                              X