Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coupé 20V Turbo trimmning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Coupé 20V Turbo trimmning

    Har just skaffat mig en -97:ans coupé från Tyskland, och är väldigt nöjd, nästan! Vill nämligen ha mera effekt ur den. Och mitt bilintresse har inte riktigt tagit fart fören det senaste halvåret, så jag är ganska nybörjare med allt vad trimmning heter. Ett par saker vet jag dock efter ha förstört min Saab 9000 turbo (..egentligen så var de ju bara abs bromsarna som gick sönder på den, men i.a.f.)

    Jag hoppas ni kan svar på mina frågor och ge ut internet-länkar till de saker ni hänvisar till!

    1. Vad är orginal turbotryck på en Fiat Coupe 20V Turbo 220hk?

    2. Dumpventil, vad rekommenderas?

    3. Passande turbotrycksmätare till en Fiat coupe, var hittar man såna?

    4. Hur får man 300 hp ur sin Fiat coupe?
    -chip+luftfilter+höjdturbotryck, räcker det om det är ordentliga greijor man köper för att nå 300hp?


    Mina planer på Fiaten kommer i denna ordning

    1. Dumpventil
    2. Turbotrycksmätare
    3. Höjt turbotryck med ~0.1- 0.2 bar (eller vad rekommenderar ni, ska man höja turbotrycket nå utan att ha chippat?)
    4. Chip... luftfilter... avgassystem?



    Väldigt nöjd Fiat Coupé ägare, Först i Vasa, Finland med att äga en

    Finns överhuvudtaget inte många i Finland, och folk har varit väldigt fördomsfulla mot Fiat här, tills jag kom och visade dom hur en riktig Fiat ser ut


    Jag hoppas ni kan hjälpa mig med mina frågor, så lär jag säkert sprida ut Fiat budskapet bättre ju mer jag kan imponera med den!

    Jag skall ta lite bilder av den sen när det blivit bättre väder, bara regnar här nu så. Simma lungt!
    Last edited by KillerRabbit; 20 June 2004, 16:55.
    -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
    Ägare av Fiat Coupé 20V Turbo -97
    -*..letar alltid efter mera hästar....*-
    -*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

  • #2
    Vet iaf en till Coupe-finne!