Announcement

Collapse
No announcement yet.

bensinlukt vid start? Tipo 1,4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bensinlukt vid start? Tipo 1,4

    När jag startar bilen oavsett efter den stått länge eller nyligen varit igång luktar det bensin. Har det med insprutet att göra? Den hackar lite oxa när jag kör långsamt. Någon som kan tipsa vad det kan vara? Går annars bra när jag kör 40 kkm och uppåt. Har en tipo 1,4
    ankie

  • #2
    Om den hackar så ska du kolla tändstiften, när är dessa bytta senast?

    Bensin lukten kan jag tyvärr inte förklara! Min Tipo 1.4 var oxå lite hackig efter att jag bytte tändstiften var den fortfarande lite lite hackig fast vid väldigt låg fart där under 20km/h!

    Orginal Fiat stift kostar 50kr/st, innan dess hade jag kört på NGK! Både fungerade bra!
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Re: bensinlukt vid start? Tipo 1,4

      Originally posted by ankie
      När jag startar bilen oavsett efter den stått länge eller nyligen varit igång luktar det bensin. Har det med insprutet att göra? Den hackar lite oxa när jag kör långsamt. Någon som kan tipsa vad det kan vara? Går annars bra när jag kör 40 kkm och uppåt. Har en tipo 1,4
      Svårt att säga vad det kan vara. Testa med att byta bränslefilter och blanda i K-skydd.
      Kan vara så att motorfästen är slitna och då skakar motorn lite mer än vanligt, detta leder till att acc-vajern åker fram och tillbaks.

      Felsök alla bensinlednings anslutningar och lukta dig fram.
      Viper

      Comment

      Working...
      X