Announcement

Collapse
No announcement yet.

Startspärr!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Startspärr!

    Har precis köpt en Bravo -98 och har bara en blå nyckel, de andra saknas tydligen. Är det någon som har erfarenhet av att kopiera nycklar?(på http://welcome.to/TheBravoForum verkar de som om de lyckats kopiera nycklar hos en "låssmed") eller vad måste man byta för att få nya nycklar, eller kan man ta bort startspärren helt?

    Enligt min Fiat verkstad kan det kosta ca 10 000:- om jag tappar nyckeln, med de åtgärder som då krävs!

    Tacksam för tips...

  • #2
    Jag har läst någonstans att det skall finnas "tomma" nycklar som du kan programmera med samma kod som din befintliga nyckel (alltså få till fungerande nycklar utan att programmera in dem). Vet inte var eller hur det går till men det kan vara läge att försöka hitta det innan du blir av med den du har nu, för tappar du den blir det nog att betala de där 10 000.....

    Sök på

    http://www.fccuk.org/ubbthreads/ubbthreads.php

    Läste om det där, så kan de i england så kan de väl här också ;-)
    Last edited by novisen; 4 October 2004, 15:21.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Du har PM
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        jepp, sedan kan Fiatverkstäderna omprogrammera nycklar också, utifrån den information som finns lagrad i ECU och systemet, sa de till mig, skulle kosta runt 1500:- att programmera ett par nycklar till ett befintligt system, under förutsättning att man "har" en fungernade nyckel!
        MVH Fredrik
        Fiat Punto GT - Turbo for fun

        Comment


        • #5
          Fick pris på 600:- för en ny nyckel hos nyckelmakare om du har en fungerande kvar.
          Så då finns det 2 alternativ och uppenbarligen inte samma anledning att vara orolig för att köpa en bil utan röd nyckel längre, bortsett från stöld av bilen från förra ägaren då ;-)
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            OK

            Jag har pratat med en lokal låssmed som kunde "läsa av" nyckeln och göra en ny för 500:-, så det blir att prova det. Känns som en lättnad!

            Tack för alla svar!

            /Stefan

            Comment

            Working...
            X