Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har Coupén samma problem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har Coupén samma problem?

    Hej,

    Jag undrar om ni vet om 20VT kan drabbas av samma problem som barchettorna. Att de börjar låta som en diesel?
    Tycker mig börja ana några sådana tendenser.
    Ska lämna in bilen. Har nyss bytt kamrem, men det ät nån rem som låter riktigt illa ibland.
    Bara snön vill försvinna!!!
    FIAT Coupé 20VT-00

  • #2
    Det er vel kamvariator på 16v utgavene? tror det!

    Comment


    • #3
      Även 20VT har variabel insugskam, men jag har aldrig hört/läst om att Coupen ska ha samma problem. Den enda Coupen borde isf vara 1.8 16V, o den e ju ovanlig här.. 20VT är en helt annan motor.

      Det kan vara servo/AC remmen som låter på din. Ingen fara, o ganska lätt att byta. Ingen fara om den går av heller, lite tungstyrt bara... o ingen el.
      Last edited by per; 14 March 2005, 14:13.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        det stämmer, 16vt kan låta som en disel, men detta gäller bara på tomgång, sen så e det bara skönhets fel som inte har med funktion att göra, dock så e dom flesta fixade på garantin...

        Comment


        • #5
          per> har jag fel om jag påstår att remmen kan fastna i kamremmen? Har för mig jag hört om folk som råkat ut för det
          /Peter

          Comment


          • #6
            Jepp tyvärr så kan kamtidsvariatorn börja knacka även på 20vt!
            Min började så jag rev ur hela maskinen när jag endå var på g för renovering, ska snart ihop igen. Men det är ju ingen farligt att köra med den när den knackar men man ska helst inte köra nån längre tid.
            Älskar italienska bilar

            Comment


            • #7
              Tack, ska be en verkstad och kolla upp hela motorbiten när jag tar fram bilen igen.

              Har hört väl om MT-Motor i Uppsala, men de verkar heta nå annat nu? Har de lagt ner eller bytt ägare?

              Vad är det som gäller annars i Sthlm?
              AR Bil???
              FIAT Coupé 20VT-00

              Comment


              • #8
                Chorus - förstår inte hur den skulle kunna trassla in sig i kamremmen, de är helt separerade och kamremmen är inkapslad.. Däremot tror jag remmarna på 16VT lever farligare, den har ju dessutom remmar till balansaxlarna.
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Millberg
                  Jepp tyvärr så kan kamtidsvariatorn börja knacka även på 20vt!
                  Min började så jag rev ur hela maskinen när jag endå var på g för renovering, ska snart ihop igen. Men det är ju ingen farligt att köra med den när den knackar men man ska helst inte köra nån längre tid.
                  Mt-motor finns visst kvar men det ligger ju inte i Stockholm. Ligger här i Uppsala som det alltid gjort... ;-)

                  http://www.mtmotor.se/
                  På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
                  http://www.garaget.org/?car=63213

                  Comment


                  • #10
                    Numret hänvisas vidare till nån annan.
                    Sa ordet FIAT Coupé & de var som & prata med en fågelholk på andra sidan?????

                    Jo, jag skrev faktiskt längre upp att jag hört väl om MT i Uppsala
                    Annars är det Sthlm som gäller för mig.

                    Men jag vill hitta en verkstad som är väldigt kompetent på just 20VT. Spelar ingen roll om det är en bit bort. Bara det bästa är gott nog åt kärran
                    FIAT Coupé 20VT-00

                    Comment


                    • #11
                      MT motor heter numera "Bilvalet" och kan nås på 018-559559.
                      snälla ta bort mitt konto....

                      Comment


                      • #12
                        Jag har hört att AR bil skall vara bra.

                        Jag har inga egna erfarenheter av dem men tid för service är bokad hos dem nu under våren.
                        Porsche Boxster S 2002

                        Comment


                        • #13
                          Oopss!

                          http://www.fccuk.org/ubbthreads/show...gonew=1#UNREAD
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Oooohhh... en sak till att kolla samtidigt med oljan en gång i veckan *pust*
                            Snart bara 2veckor till april... känns inte som det när man tittar ut :-(
                            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by novisen
                              Oooohhh... en sak till att kolla samtidigt med oljan en gång i veckan *pust*
                              Snart bara 2veckor till april... känns inte som det när man tittar ut :-(
                              Våren kommer nästa vecka - 10 plusgrader och snart är snön väck! :-)
                              På sommaren rattas det åter en härlig liten Fiat! :-) Barchettan den lilla oranga pärlan:
                              http://www.garaget.org/?car=63213

                              Comment

                              Working...
                              X