Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nycklar...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Japp då var larm dosan här nyckeln vart det lite byrokrati skit med men det ska nog lösa sig.

    ska bara instalera larmdosan men min instruktions bok är på tyska ............
    la en och en halv timma på det i går men det är en liten snutt jag inte lyckas tolka.

    om det är nån som har en svensk bok får den personen gärna hj'lpa mig..

    ps drygt 800:- för larmdosan.
    _____________________
    Överlycklig äger till:
    Fiat Coupe 16v Turbo -95

    Comment


    • #17
      Så du verkar alltså inte behöva någon lapp med nummer som hör till själva larmet?

      Följer dina framsteg med stort intresse
      snälla ta bort mitt konto....

      Comment


      • #18
        nja beror på vad du menar men larmdosan kom med en fysifrig kod som ska matas in på nåt vänster..... har provat en timma till idag utan framgång men som sagt har jag inge klara direktiv. det finns somsagt ett litet avsnitt i boken om hur man gör. åtminstone hurmangör när bilen är ny och där har jag inte lyckats urskilja nåt om nån masterkey eller kodkort om det är det du menar. Så änsålänge verkar det som att snubben i uppsala visste vad han snackar om.
        _____________________
        Överlycklig äger till:
        Fiat Coupe 16v Turbo -95

        Comment


        • #19
          Originally posted by Guggenheim


          Dock menade den förra ägaren på att han hade försökt kopiera originalnyckeln hos en "vanlig" låssmed, men gått bet. Till slut fick han dock tag på en firma som kopierade det påstådda chippet i nyckeln med. Jag har alltså två nycklar nu, där den kopierade skall ha någon form av elektronik i sig...

          Min bil är en -94 och tyskimport... Vore ju klart intressant att göra en rå kopia på nyckeln, utan chip och sånt i, och se om den kan starta bilen... Isådana fall stämmer det ju fint att 94-95r inte har immobilizer i nyckeln...


          Kan meddela att det gick alldeles utmärkt att göra en "råkopia" på min alu-nyckel hos en vanliga hederlig låssmed. Bilen är en 94ans turbo importerad.


          //PP
          Porsche 996 C2 -00
          Volvo V60 D3 -12

          Comment


          • #20
            Originally posted by ParkPre
            Kan meddela att det gick alldeles utmärkt att göra en "råkopia" på min alu-nyckel hos en vanliga hederlig låssmed. Bilen är en 94ans turbo importerad.


            //PP
            Vad jag läst här så ska det inte vara problem att kopiera nycklar rakt av på en -94 då imobilizern inte avaktiveras med nyckeln utan med larmdosan...

            Intressant att du lyckades Se_Fox med att få ut så mycket utan master key...
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment

            Working...
            X