Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rost och beläggningar på cylinderväggarna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rost och beläggningar på cylinderväggarna

    Var till MT och fotade lite i min motor igår, här är resultatet:

    http://firefly.ibk.se/~chorus/bilder...r=050829-motor

    Bilen har stått med vatten i cylindrarna sen jag lämnade in den (c:a 6 veckor), och det har rostat ganska mycket ser det ut som.

    MT rekomenderar ny motor, men det känns som att jag gärna slipper den utgiften om det går, någon som har några bra åsikter? Går det att få bort rosten? Behöver blocket borras? Hjälper det?
    /Peter

  • #2
    Vad MT säger o katten skiter stoppas i samma hatt. Ibland.. Kan inte Autokinito (eller vad de heter) kolla på den oxå? De verkar vara lite proffsigare tycker jag. De ligger ju bara 500m bort, borde kunnas bogseras dit..
    Borde ju gå att hona upp loppen, så länge inga hål finns..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Vet inte om jag vågar fråga, hoppas att ingen tar illa upp, men är det normalt av verkstäder att inte genast ta hand om en motor så att de inte rostar mer än nödvändigt vid den här typen av fel? Som sagt bara som jag undrar av ren nyfikenhet.

      Det kommer kanske att bli en 3-liters motor av den till slut Chorus, när de polerat upp cylindrarna ;-)
      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

      Comment


      • #4
        novisen> jag tycker oxo att det är konstigt att de inte sög upp vattnet redan när dom konstaterade att det läckte (c:a 1 v efter att jag stälde bilen där). kommer självklart hävda att jag tycker att dom gjort fel, vi får se vad som händer
        /Peter

        Comment


        • #5
          Lycka till, hoppas att det ordnar sig till det bästa. (nytt 2.4-liters block kanske kunde vara skoj? :-D )
          Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

          Comment


          • #6
            Alla brukar ju tala väl om Autokinito. Du skulle ju kunna slå en signal till Kristos i alla fall.
            Porsche Boxster S 2002

            Comment


            • #7
              jag har varit i kontakt med christos några gånger, det har alltid slutat med att han säger att han ska höra av sig, men det gör han aldrig
              /Peter

              Comment

              Working...
              X