Announcement

Collapse
No announcement yet.

byta kamrem på stilon!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • byta kamrem på stilon!

    Så nur han turen kommit till mig att byta kamrem!
    Fick reda att man tydligen måste byta vattenpump också för att Fiat inte garanterar att den håller 15000 mil = 2 kamremmar..

    Å så va det priset ja.... hmm.... den auktoriserade Fiat verkstaden här omkring tog 5286 kr med 10 procents rabatt.. bra att ha kontakter när det gäller priser!

    Men jag var inte nöjd med priset så jag sökte vidare och hittade en verkstad i närheten som tog 3900 kr för samma jobb! Samma pris på delarna men en jäkla skillnad på arbetskostnad..

    Varför ska det vara så stor skillnad på priser?

  • #2
    Skojar du? Jag hade betalat ~5300kr för kamremsbyte det är nästan halva priset mot vad det kan kosta mig i Stockholm på auktoriserad verkstad!

    Var hittar jag dessa verkstäder?
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      hur kan det vara så dyrt i stockholm? rimligt vis ska det inte skilja nått i pris eller? ha ha

      Dom som tog 5286 kr ligger mellan Anderstorp och Gislaved..Bil&Maskin heter företaget. Men jag kommer lämna in min hos en lokal förmåga.. Han har typ pysslat med bilar sen navelsträngen klipptes!

      Du måste ju inte serva bilen hos auktoriserad verkstad för garantin ska gälla nu längre..

      Men om och när du ska byta kamrem så ska man nog kolla runt lite för tydligen går det att spara pengar..

      Comment


      • #4
        Originally posted by stilo andreas
        hur kan det vara så dyrt i stockholm? rimligt vis ska det inte skilja nått i pris eller? ha ha

        Dom som tog 5286 kr ligger mellan Anderstorp och Gislaved..Bil&Maskin heter företaget. Men jag kommer lämna in min hos en lokal förmåga.. Han har typ pysslat med bilar sen navelsträngen klipptes!

        Du måste ju inte serva bilen hos auktoriserad verkstad för garantin ska gälla nu längre..

        Men om och när du ska byta kamrem så ska man nog kolla runt lite för tydligen går det att spara pengar..
        Nä jag tänkte serva den hos auktoriserad verkstad så länge jag har garantin därefter kan jag göra små service själv så som olje byte, bromsbelägg bromsvätska filter mm... synd bara att man inte kan släcka service lampan själv!

        Jag ska kolla runt för kamremen har drygt 1000mil till, och kör inte lika mycket nu som innan sommaren...
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          släcka servicelampa? Har aldrig någonsin fått upp någon servicelampa.. I menyn när du använder mode knappen kan man ställa serviceintervall har jag för mig men det är väl bara så att man inte glömmer att serva bilen.. alltså ingen lampa att släcka.

          Men va vet jag.. min har gått 6500 mil så det börjar närma sig rem byte. Jag byter olja va 1000 mil och filter varannan gång. anledning? jag betalar inte för oljan.. Bra med kontakter som sagt..

          Comment


          • #6
            Jag får upp medd. på displayen SERVICE DUE när man startar bilen.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

            Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

            Comment


            • #7
              jaha.. där ser man.. den har jag iallfall inte sett röken av och lika glad är jag för det!

              Comment

              Working...
              X