Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takräcke på Coupén?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Takräcke på Coupén?

    Hej alla!
    Vilket bra forum ni har här! Har läst på och lärt en hel del tycker jag, tackar för det. Funderingarna på att köpa en Coupé nu när vi blivit billösa blir allt allvarligare...

    En praktisk fråga, något trist möjligen ;-) , har dykt upp. Kan man köpa ett takräcke som funkar på Coupén? Har försökt googla på det utan framgång. Vore praktiskt, inte minst med tanke på skidåkning och skidbox, om man kan få det att funka....

    Vad säger ni?

    Vänliga hälsningar
    Jonas

  • #2
    Re: Takräcke på Coupén?

    Originally posted by jonasb
    Hej alla!
    Vilket bra forum ni har här! Har läst på och lärt en hel del tycker jag, tackar för det. Funderingarna på att köpa en Coupé nu när vi blivit billösa blir allt allvarligare...

    En praktisk fråga, något trist möjligen ;-) , har dykt upp. Kan man köpa ett takräcke som funkar på Coupén? Har försökt googla på det utan framgång. Vore praktiskt, inte minst med tanke på skidåkning och skidbox, om man kan få det att funka....

    Vad säger ni?

    Vänliga hälsningar
    Jonas
    Hej å välkommen till cirkus

    takräcke? de fins en lastlucka men då bli bilen 3 sitsig
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Ok, lastluckan tar ju skidor kanske - men i en box får man ju packning också. Vill njuta av bilen året runt på alla resor, man lever bara en gång, så att det går att hitta ett takräcke är närapå ett krav för att det ska bli en Coupé. Kan tänkas att man behöver det till andra prylar också ju.

      Så konstig fråga kan det väl inte va eller? Kanske ska ringa en fiatsäljare och höra med dem helt enkelt...
      /J

      Comment


      • #4
        takräcke på en coupe.... snart vill de väl ha dragkrok på Ferrari också ;-)

        Går in mer packning än man tror i bagaget på coupen faktiskt (nåväl, mer än vad jag trodde i alla fall). Som en säljare sa: Det går i 2 golfväskor med innehåll i bagaget. Har själv ingen aning om det betyder stort eller litet utrymme ;-)
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Varmt välkommen till ett schysst forum.

          Det finns ju dragkrok till Coupén så varför inte ett takräcke. I min servicebok hittade jag denna bild. Längst upp till vänster kan man se takräcken. Dessa kanske är till Coupén. Jag föreslår att du ringer Landvetter Bil AB och frågar dom. Alltid hjälpsamma med reservdelar till Fiat Coupé. Eller så surfar du runt på det engelska forumet FCCUK.ORG

          Har du kollat med Thule? De är rätt stora på takräcken.

          Inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid.
          Attached Files
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #6
            Jag har oxå bild på original-takräcke hemma i nån broschyr. Kan vara knepigt att få tag på nu...
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Jag mailade denna killen i augusti eftersom jag gick i samma tankar.
              Har övergett dessa tankar nu.
              Maila honom, han kanske har kvar räcket.
              Hälsa från mig.

              =============
              jjsnijders@home.nl

              Hi Alexander,

              A Picture, the shipment to Sweden ensured is an additional 18,75eur,

              so 118,75eur total P&P incl,

              Regards

              John Snijders
              =============
              Coupé 20VT LE -99 Svart
              Camaro V8 1LE -14 Röd
              Huracan V10 610-4 -14 Grå
              Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

              Comment

              Working...
              X