Announcement

Collapse
No announcement yet.

[FILM] Power Coupé Trip

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [FILM] Power Coupé Trip

    Tjena, Har gjort en liten film på när jag åker upp till Togge i örebro och trimmar min Fiat Coupé 20v Turbo

    Hoppas ni gillar resultatet


    [LÄNK] http://alex.e4.org/pics.html

    (Finns även en liten bonusfilm lite längre ner som enbart handlar om min bil )

    Tala gärna om vad Ni tyckte!

    Enjoy!
    Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
    Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

  • #2
    Det var grymt
    Filmen var skitgrym gjord och ballt arbete

    Fin Bil!

    Nice alltså.

    Får 5 solar av mig

    Fiat Coupe 20V Turbo Ink Black

    Comment


    • #3
      wohoo smOOth filmen va grym
      With great power comes the bitches
      Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
      Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
      Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

      Comment


      • #4
        Jag säger bara: Änna görbra
        Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
        Min projekttråd - 19T
        Min Youtube kanal
        >>>HK listan - missa inte den!!<<<
        Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

        Comment


        • #5
          Vill inte vara någon besserwisser men de har smygit in sig
          ett översättningsfel i trimningsfilmen....
          06.31 så skrivs det att " ...the dump valve that we are going to
          install changes...."
          Men dump valve betyder väl dumpventil och det är väl pysventilen ni bytta som ökade laddtrycket....vad pysventil heter på engelska
          vet jag dock inte....
          Fiat Coupe 16vt -95
          Depå - Projekt tråd - Garaget.org

          Comment


          • #6
            5 Rattar!!
            Musiken var inge vidare men allt annat var grymt.. hehe.
            Jäklar vilket spett det var i den efteråt, som man såg av hastighetsmätaren - det var rätt tydligt..
            Hoppas allt håller nu! :-) Du har väl bra olja i motor o låda Tomas? Sen tror jag gränsen för vad kopplingen pallar ligger nånstans vid 280hk eller vad tror du Togge?

            En liten grej bara, i filmen sägs PRV-ventilen ta bort laddtrycksbegränsningen på 1:an o 2:an. Är rätt säker på att den begränsningen är borta redan i Novitec-chippet. Sen kör du iofs ännu högre tryck så det kvittar ju!
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Japp... stämmer... jag ska påpeka detta till honom då det är en STOOOR skillnad på dump valve och det korrekta namnet BLEED VALVE !
              Så fort smOOth vaknat ut bakfyllans rus blir han varse detta.. bara att hoppas att han kan ändra det . :-o
              ¤TOGGEX¤

              Comment


              • #8
                Sen tror jag gränsen för vad kopplingen pallar ligger nånstans vid 280hk eller vad tror du Togge?




                Ingen fara för koppling än på ett tag.. jag åkte ganska mkt och hårt både på stripp och bana och koppling var det inga probs. med. Med 284 bromsade hk och 370Nm.. Även mojo som snarare låg runt 320hk hade några problem. Men han gjorde det enda rätta och bytte oljan till den hydrauliska uttrampningen till ny sådan.. han beskrev den gamla som svart och sörjig... kanju va ett tips för alla..
                Är bromsolja som går ner till en cylinder.. men när man byter vätska byts det inte ner till denna....
                ¤TOGGEX¤

                Comment


                • #9
                  Ok va bra då är man safe ett tag till.
                  Håller med om vätskebytet, rätt lätt gjort (speciellt utan batteri ;-)).
                  Argenta 120ie -85
                  Alfa 75 3.0V6 -90
                  BMW Z4M Coupe -06
                  BMW 118dM -10
                  Coupe 20VT -98 RIP
                  125 Special -72 RIP

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by per
                    Ok va bra då är man safe ett tag till.
                    Håller med om vätskebytet, rätt lätt gjort (speciellt utan batteri ;-)).
                    Guide?
                    Porsche Boxster S 2002

                    Comment


                    • #11
                      Re: [FILM] Power Coupé Trip

                      Originally posted by smOOth
                      Tjena, Har gjort en liten film på när jag åker upp till Togge i örebro och trimmar min Fiat Coupé 20v Turbo
                      Riktigt kul och välgjord film. Jag måste säga att du har talang och jag antar att du är intresserad av film.

                      Om man skall klaga på nått så får det bli när Togge byter chip och meckar electronik utan jordarmband. Fy!
                      Porsche Boxster S 2002

                      Comment


                      • #12
                        Snygg film! Ser riktigt proffsigt ut!

                        /H

                        Comment


                        • #13
                          chippade min gamla bil.. kopplingen höll dock inte så vidare länge i med ett par strippen besök... =(
                          Fiat Coupé Turbo 20VT 1999

                          http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=186

                          http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=271

                          Comment


                          • #14
                            Re: Re: [FILM] Power Coupé Trip

                            Ja! sm00th, du har talang. Prepare to get famous!
                            Så skönt flyt i filmen!
                            Och Per, inte din musiksmak kanske, men hur ballt hade det varit med Thåström gnällandes genom hela filmen? ;-P

                            Originally posted by TobbeC
                            Om man skall klaga på nått så får det bli när Togge byter chip och meckar electronik utan jordarmband. Fy!
                            Ja usch! Det skar i mitt elektronikhjärta när jag såg hanteringen av chippet! Freddan, du minns vilken procedur vi hade när vi bytte ditt va? ESD-armband och "specialtång" ;-)
                            Lika bra att va försiktig. Jag har bevis i jobbet på att elektronikkretsar kan paja på grund av ESD (electrostatic discharge) när man minst anar det.
                            Förutom det är du kung Togge!
                            Coupé 20VT LE -99 Svart
                            Camaro V8 1LE -14 Röd
                            Huracan V10 610-4 -14 Grå
                            Subaru Legacy 3.0 R - 07 Vit

                            Comment


                            • #15
                              weee

                              Kul att filmen uppskattades! Mycket fina kommentarer, tack!

                              Och Per, yes, jag har togges pennzoil i motorn, men lådan ska man väl inte behöva byta eller?

                              Togge jag har vaknat nu och ändrat om till bleeeeeeeeeed valve...Alla dessa VALVES! :O

                              Det var riktigt kul att vara med under trimmningen och jag lärde mig mycket kändes det som men man kan inte hålla reda på allt
                              Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
                              Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

                              Comment

                              Working...
                              X