Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modena montering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modena montering

    Tjena!
    Test monterade min modena front nu, och märkte att den inte riktigt ville passa?!? värkar ta i vid kylar lufttunlarna (eller vad man ska kalla de plast tunnlarna) så hur viktigt är det att de finns där? kan man ta bort de helt? får den tillräckligt med luft utan dem?

    Hur har ni andra haft det med era modena frontar? på min var inte passformen bra iallafall!

    Fresten fick med ett cromat olje lock till en 20vt om nån vill ha?!?
    (passar ju inte 16vt´n)

    MVH -FYR
    -Coupe 16vt -95-
    -Punto 60 -06-
    -Alfa 156 JTS -04-

  • #2
    vad vill du ha för locket då?
    jag har en högglanspolerad ventilkåpa (mittdelen) och det hade nog passat in bra där !
    ¤TOGGEX¤

    Comment


    • #3
      Sorry.

      Det gick redan till EmiliO..tyckte det va konstigt att inte fler var intresserade när jag nu gav bort det för 0kr (fick det som pressent av försäljaren och har ju ingen användning för 20vt lock)

      Togge---> Du kanske vet hur viktigt det är med lufttunlarna? kan man ta bort de helt?
      -Coupe 16vt -95-
      -Punto 60 -06-
      -Alfa 156 JTS -04-

      Comment


      • #4
        På min bil tog jag bort dem helt.. men då hade jag även en annan front. Tror inte det ska va några problem att karva/forma dem tills det passar! Luften kommer in ändå.. men gör någon sorts styrning i alla fall!
        ¤TOGGEX¤

        Comment


        • #5
          Tror personligen att tunnlarna är rätt viktiga. Annars går luften runt IC:n.
          Jag byggde ju om fronten (se tråd) och körde först utan tunnel. Jämförde insugstemp. med Pär C och hans orignalfront kylde bättre.
          Sen tillverkades en ny tunnel som var hyfsat tät (+ ny IC) och tempen sjönk drastiskt.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment

          Working...
          X