Announcement

Collapse
No announcement yet.

Försäkring Coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Som novisen...

    Fann länsförsäkringar billigast. Ca 11500kr / år, bor i stockholm, född -74. Jag sa att jag körde max 500mil och fick ner priset några kronor jämfört med nästa nivå 1000mil och sen skulle jag ringa tillbaka den dag jag kört mer...

    Klart är ju att det skiljer enormt mycket mellan olika bolag och även att dom flesta inte har en susning om vad Fiat Coupe är. Dom såg att den var 6-växlad och hade många kusar och sen är det kört...


    / Mattias
    Fiat Coupe 20v Turbo -00

    Comment


    • #17
      håller med! "här står det 162kw, det måste va fel.." "ehh nää.." "ja då blir det ju dyrt!"
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #18
        Hum, jämför man punton med coupen... 220/136hk * 6800 =11000kr.
        Skoj, försäkringsbolagen kollar med andra ord enbart på effekten. Jisses, med tanke på pris så fort man bara närmar sig verstaden med coupen borde det vara enormt mycket större skillnad. Vilka idioter (eller om jag är idiot som betalar så mycket för punton :-D )
        Hoppas att försäkringsbolagen inte läser här ....
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Martin
          Betalar 7500:-/år på TryggHansa. Rätt hyffsat för att räknas in i Stockholm. Fick sänkt i år när alla fick höjt.
          Var nån ny bonus om barnen var försäkrade där.....
          Betalar 4900:- /år hos Tygg Hansa. 1500 mil. Dom var klart billigast när jag kollade runt. Försäkrar Alfan där oxå för en hyfsat låg premie.
          Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
          Volvo V50 T5 -05

          Comment


          • #20
            Hoppas du pratar om halvförsäkring nu..?
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #21
              Originally posted by per
              Hoppas du pratar om halvförsäkring nu..?
              Icke! Det är helförsäkring! 5000:- i självrisk på vagnskadan....:-/
              Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
              Volvo V50 T5 -05

              Comment


              • #22
                hm! Det absolut billigaste jag hittade var 7000:- för halvförs, 1000mil, på Länsförsäkringar.. :-(
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #23
                  rätta mig om jag har har fel,,, men bolagen (tjejen på telefonen) tittar på klassningen, alltså inte effekte för då skulle 20v t vara dyrare är 16v t villket den inte är ... fiat coupe turbo har klass 8-26-35 det är efter snack men läns försäkringars chef bara en klass mindre än många Porshar o bara 2 klasser mindre än ferrari...
                  vem det är som bestämer klasserna fick jag aldrig nån svar annat än att det GA + nån annan + försäkringsbolagen, alltså går dem efter klassningen som är 8-26-35 :-( eller så har jag fått allt om bakfoten ;-)

                  Comment


                  • #24
                    fadi;
                    Jo, det stämmer väl att de sätter efter klasser.... Jag tyckte bara att det var intressant att om man extrapolerar antalet hk mellan punton och coupen så blir det (nästan) samma premie.
                    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                    Comment


                    • #25
                      Fiat AlfaRomeo försäkring (IF)

                      Hej,

                      Ja ska byta från SUSAB till FIAT ALFA ROMEO istället (IF som har det) Då betalar ja med full bonus o 7 skadefria år för 1500 mil 12500 kr för en helförsäkring, då bor jag i centrum av malmö. När man tittade närmare på SUSABS villkor blir man ju rädd ... däremot känns det bättre med FIAT ALFAROMEO. Kommer gå över i höst när ja ställer av min för vinterförvaringen .... kolla med dom innan ni byter ...

                      att tillägga blir ju då min försäkring ca 7000 kr (varav 971 kr är avställningskostnad under vinterförvaringen)om året för en helförsäkring då ja ställer av den fr o m 1 nov - 1 april ... detta har ja idag fått en offert på från FIAT/ALFA.


                      mvh
                      R
                      Last edited by Hatter; 30 August 2002, 20:29.
                      Coupé 16v Turbo -96
                      Tel: 0739 - 30 10 23 [MMS/SMS]

                      Comment

                      Working...
                      X