Announcement

Collapse
No announcement yet.

Däcklagning på burk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Däcklagning på burk?

    Ett av mina framdäck tappar ca 1kg tryck på en vecka, så en liten läcka. Är det någon som testat lagning på flaska? Något att lägga pengarna på? Skall visserligen köpa nya vinterdäck nästa höst, men tänkte försöka undvika att ha nya däck liggandes över sommaren...... Borde kanske kolla att det inte sitter något i däcket också.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

  • #2
    Brukar funka bra om man följer instruktionerna väl. Inte mkt pengar att lägga heller!
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Funkar inte om det är ventilen som läcker, så kolla det först.

      Comment


      • #4
        Då skall jag spotta på ventilen först ;-)
        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

        Comment


        • #5
          Jag har bara provat 'däck på burk' en gång, så egentligen är väl min uppfattning inte speciellt värdefull.
          Men den gången så funkade det skitdåligt rent ut sagt, dock var det ett däck med slang på en motorcykel. Sen ska det väl sägas att jag inte läste instruktionen så hemskt noga och det var bråttom så det utfördes i all hast.

          Panda 169

          Comment


          • #6
            Lagning på flaska e bara en väldigt temporär lösning om de funkar alls.Kolla ventilen eller om de läcker mellan fälg o däck med vatten o lite diskmedel eller nåt annat som skummar.
            Punkaspray gör bara däckgubben förbannad,jag blir de iaf.
            DTA E48Exp sprut,BMC filter,större IC,T3/T04E snurra,3"rostfritt m racekat,Walbro 255Hp pump.

            Comment


            • #7
              Jo däckfirmorna gillar de inte har jag med hört....sprayen har fått ett smeknamn på däckfirmorna..."elefantsperma"....trevligt då de gåra "Daggmasktågen" som trafikerar västkusten även kallas Elefantarsle......jaja intresseklubben hissar sin stolta flagga och publiken fattar pennor och anteckningsblock.
              With great power comes the bitches
              Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
              Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
              Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

              Comment


              • #8
                Var inne på Micro, de sa också att det var en väldigt temporär lösning, så hoppade över det hela, kanske lika bra det då?

                Började tappa luft efter senaste lyftet av ena framsidan (var bra tryck innan, knappt luft i efter), kanske läcker lite mellan fälg och däck... Kanske lika bra att köpa 2 andra vintedäck, någon som har 175/65 14" till salu på fälg ruskigt billigt (om jag kommer ihåg rätt dimension på dem)??????
                Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                Comment


                • #9
                  Varför inte åka förbi ngn däckfirma och be dem kolla?
                  Om det bara skulle vara ventilen eller ett litet stickhål så kan det inte kosta många kronor att få det lagat.

                  Comment


                  • #10
                    varför inte åka förbi biltema och köpa sprayen för 35kr och testa?
                    With great power comes the bitches
                    Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                    Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                    Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                    Comment


                    • #11
                      Tja, däcken har väl en 3mm kvar antar jag, så de är väl knappt lagliga att åka på, hade bara varit skönt att slippa lägga ut pengar på nya gummin nu. Får väl stanna till på en verkstad på väg till jobbet imorgon och kolla vad de tycker, kanske testa det där flytande gummit trots allt ;-)
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #12
                        Satt en skruv i däcket, lagat för 150:- så nu får de åka med några mil till. De sa samma sak där om burklagning, funkar oftast inte... i mitt fall hade det ju uppenbarligen inte gjort det ;-)
                        Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                        Comment


                        • #13
                          Lustigt, jag har fått det tätt i flera år efteråt, ett par gånger. Visst blir däckgubben sur. Men det är han ju ändå.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            Tja, de är ju lite partiska de där däckpojkarna. Fast jag hade bara sprutat in gummit och kört vidare så skruven hade ju bara läckt vidare. :-D
                            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                            Comment


                            • #15
                              Jag lagade et vinterdäck med punkaspray en gång på väg till stockholm !
                              ( 58 mil enkel resa )

                              sen höll det tätt.

                              3 år till !

                              Kan tillägga att det fungrar utmärkt på en 25 år gammal rullebör med !
                              Last edited by Håkan; 27 March 2006, 17:00.
                              Fiat for FUN

                              Comment

                              Working...
                              X