Announcement

Collapse
No announcement yet.

slang motor till coupe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • slang motor till coupe

    var ska jag dra en slang från motorytrymme till coupen jag hittar verkligen inte vart!..

    monterat isär halva bilen nu, funderar på att borra ett hål.

  • #2
    Vilken slang pratar du om???
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      håller på o sätta dit laddtrycksmätare skruvat bort sidå plåtan vid hjulet på förar sidan hittade ett hål där som ag körde ner slangen i men vart hittar jag den sedan inne i coupen? antar att det är det hålet man ska föra slangen igenom?

      Comment


      • #4
        det finns ett hål där alla kablar för elen i dörren går in till kupén...igenom där går finfint...
        Fiat Coupe 16vt -95
        Depå - Projekt tråd - Garaget.org

        Comment


        • #5
          Jag kopplade först in slangen på mätaren i coupén, därefter drog jag slangen till motorn.

          Se min guide här http://sfk.ibk.se/depa/index.php?sub=viewcar&car_no=251
          Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
          Min projekttråd - 19T
          Min Youtube kanal
          >>>HK listan - missa inte den!!<<<
          Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

          Comment


          • #6
            hoj

            Fick dit mätaren igår var ett jävla pillande o trixxande innan jag fattade vad jag skulle göra riktigt tog mig bara 6 timmar o pilla dit mätare o allt ..haha
            Helt slut i kroppen idag

            uptäckte något hemskt det är något fel på min coupe..
            Den laddar förlite...0.79 bar och enligt instruktionsboken ska det vara 0.8 har jag för mig

            Mätaren visar desutom rätt testade med olicka o fick samma resultat

            pysventil o btr nästa vecka dvs.

            Tipps på sida man kan handla bra chip till 16vt skulle sitta fint
            Såg något om G-tec2?

            Comment


            • #7
              Gtec chippen finns bara till 20V turbo, så tyvärr. Men det finns en snubbe på det brittiska forumet som kopierar Evo chippet, vilket ska vara ett bra chip till 16V turbo bilarna.

              Panda 169

              Comment


              • #8
                Snacka med björn (Deltakungen). HAn har evo-chippet. han hjälper dig även med brännsletrycks regulator.

                Han gjorde ett kanninjobb med min bil. Märker en stor skillnad. Men glöm inte att byta dumpventilen. Min orginal dump pajade igår så......

                Håkan
                yellow 16VT -96 evo-chip -smälld
                saab 9-5 2,3t -04
                Pontiac Firebird 67-77 drömmer

                Comment


                • #9
                  okej ringer honom togge tror jag säljer btr hört någe rykte om det iaf pysventil det kan man köpa bilken som hälst av?

                  Comment


                  • #10
                    Re: hoj

                    Originally posted by Blinkblink
                    Fick dit mätaren igår var ett jävla pillande o trixxande innan jag fattade vad jag skulle göra riktigt tog mig bara 6 timmar o pilla dit mätare o allt ..haha
                    Helt slut i kroppen idag
                    Vart min guide så otydlig?

                    uptäckte något hemskt det är något fel på min coupe..
                    Den laddar förlite...0.79 bar och enligt instruktionsboken ska det vara 0.8 har jag för mig[/B]
                    När laddade den 0.79 bar? När turbon jobbade fullt? T3:an ska som mest ladda 1.05 bar.

                    Tipps på sida man kan handla bra chip till 16vt skulle sitta fint
                    Såg något om G-tec2? [/B]
                    Kolla in det här chippet, som går att ställa i fyra olika lägen. Det står att det är för Lancia Delta Integrale 16v eller EVO, men Fiat Coupé 16vt har ju likadan motor så det borde funka.
                    LÄNK Lancia Integrale 4 settings ECU chip Evo1 & 16v
                    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
                    Min projekttråd - 19T
                    Min Youtube kanal
                    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
                    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

                    Comment


                    • #11
                      nejdå guiden var inte otydlig gjorde precis som dig fast tog sladden genom dörren istället hur jag en trixxade med den så fick jag inte in den genom hålet där uppe

                      Ringde till Björn på autokompaniet han skulle ha en tusenlapp för ett evo1 chip

                      bilen laddade 7.9 på 3an vid ca 4000 varv

                      var ute o rastade bilen nu lite på lunchen men fick bara up tycket till 6 bar ska kolla om det är någon slang som sitter löst i kväll..

                      Comment


                      • #13
                        för det gick verkligen inte att dra den genom det hålet du visade men det blev bra o dra den genom dörren också så:P

                        Comment


                        • #14
                          Originally posted by Blinkblink
                          nejdå guiden var inte otydlig gjorde precis som dig fast tog sladden genom dörren istället hur jag en trixxade med den så fick jag inte in den genom hålet där uppe

                          Ringde till Björn på autokompaniet han skulle ha en tusenlapp för ett evo1 chip

                          bilen laddade 7.9 på 3an vid ca 4000 varv

                          var ute o rastade bilen nu lite på lunchen men fick bara up tycket till 6 bar ska kolla om det är någon slang som sitter löst i kväll..
                          Kan vara EBV´n som spökar.
                          Har du en pålitlig laddmätare?
                          Click here to visit Raceitaly
                          ______________
                          Fiat Coupe 20VT Plus -99
                          Alfa Romeo 156 SW 2.0TS -01 SP3
                          Chrysler Grand Voyager 3,3l V6
                          Acura Legend 3,2l V6 -91
                          SAAB 9000 CSE 2,3T steg2 -98 --SÅLD

                          "Tappar man ett verktyg kommer det alltid att landa i en balja med spillolja, även om den står flera meter bort."
                          Murphy´s law.

                          Comment


                          • #15
                            jo jag har en pålitlig laddmätare.
                            ebv är det inte där man kan koppla in en pysventil istället?

                            en mässingsfärgad sak som sitter typ vid framlyset på förarsidan.?

                            Comment

                            Working...
                            X