Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fälgar fälgar...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Bra tips! Sjukt mycket fälgar..

    Tyckte även denna såg riktigt ok ut:
    http://www.svenskagrossisten.se/prod...fz_7.5x18.html

    Har även 4x98 bultcirkel..

    ...Gruppköp..?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #47
      Dom här håller måttet längst tror jag (velig efter ett halvår ;~)

      Inte billiga men......
      Attached Files
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #48
        Tyckte dom här va rätt fina!!

        Ingen som kan mixtra ihop en bild med en gul fiat coupe med dessa fälgar på å en med de svarta fälgarna på som vissas här ovan..

        http://www.svenskagrossisten.se/prod..._R_7.5x18.html

        Comment


        • #49
          Hm... svarta fälgar kanske vore nåt ja, dom där "drifz" är ju inte helt fel. Nåt sånt här kanske inte vore dumt heller?



          Hittat dom i 17", 4/100... borde ju inte vara helt omöjligt att hitta 18" då tycker jag.

          Annars tror jag att det blir "nogaro", eller "fusion" för min del - fastnat för modellen. Tror jag. Är det totalfel med polerad fälgkant på QP? Nån som vet någon som har sådana? Dessutom gissar jag att Rial:arna är "fusksplit" vilket väl också är lite B. Är en BBS kopia mer eller mindre, tror jag... ingen lust att lägga ut 6-7000 kr styck för originalet heller å andra sidan. Å tredje sidan vore det ju lite kul att ha något som ingen annan kör med. Å fjärde sidan kanske man skulle ta och bestämma sig.

          Per: Kolla priset på dina fälgar hos specialfälgar.se (under) Gissar att du blir ännu mer sugen när du ser vad dom tar, och hur mycket billigare de är hos "grossisten".



          Allan: Tror jag såg "din" modell där också... går på en bra bit över 3000 styck om jag inte missminner mig.

          Gruppköp, ja. Är lätt på! Dock återstår det ju att se hur det för er som envisas med att ha Brembo-ok - verkar ju ha en tendens att ta i lite varstans. 16VT-ägare har det ju lite lättare där.

          Angående OZ fälgarna ovan... varit inne på multispoke-designen tidigare, dock tappat suget. Blir lätt för mycket rally tycker jag. Kör med 16" OZ Hydra just nu - tyckte de såg ganska kassa ut på bild men passade fövånansvärt bra på bilen. Synd bara att de är alldeles för SMÅ.



          Lär ju bli till salu snart - nån som är sugen?

          Comment


          • #50
            Hjälp

            Nu är beslutsångesten som allra störst... ligger hemma i förkylningsfeber och kan inte bestämma mig för vilka fälgar jag ska beställa.

            1:

            eller

            2:

            Svart eller silver alltså... är 18" som gäller iaf. Snygga båda två tycker jag... men... kanske svarta är hårdast - passar bra på gul coupe? Kommer antagligen hinna ångra mig sisådär 45-50 ggr innan fälgarna hunnit komma hit oavsett färgval. Opinions please!

            Comment


            • #51
              Båda är skitsnygga, jag har försökt få turbonimitz att få upp ögonen på dom första du länka men han har precis som dej väldigt svårt att bestämma sig.

              Eftersom du har en gul bil så tycker jag helt klart att du ska gå på svarta med silverkant . Jag har sett en gul coupe med helsilvriga "bbs"typfälgar med stålkant och jag tycker inte det gör sig. Har tom en bild tror ja...
              Attached Files
              Fiat Coupe 20V Turbo - 1998 - min ägo sedan juli 2005
              Chevrolet Colorado 3.5 4WD pickup truck - 2005 - vinterbilen!

              Comment


              • #52
                Tjo... nu är det beställt. Blev 18/7,5 Imola (inte svarta alltså...) och dessa skulle dyka upp i slutet av veckan. Svarta var slut överallt och fanns ingen indikation på när det skulle komma in heller. Har dock hört med lackerare och fått pris på 600:- +moms för att lacka samtliga fälgars centrum svart, så tror jag kör olackat tills jag tröttnat och sen lackas det svart. Får se hur det ser ut när de kommer - kanske blir lackeraren direkt. Kan iaf. rek. Gummihuset än så länge (världens sämsta namn?), ringde in min beställning - killen jag snackade med hade full koll på ET, Brembo-ok, flytande kona och bultcirkel. Känns alltid kul med någon som tar sitt jobb på allvar. Well, well, slänger upp ett par bilder när jag får dom...

                Comment


                • #53
                  Gratz!

                  Köpte du däck också?
                  Får man fråga vad det landade på?

                  Jag tycker du ska ha centrumen i antracitgrå eller nåt liknande.
                  Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                  Fiat Marea Weekend 1,6 -97

                  Comment


                  • #54
                    Tack!
                    Nej, köpte inte däck med... ganska dåligt sortiment hos gummihuset på däck i rätt dimension, kör via däckonline ist.
                    Och priset ja:
                    Landar på totalt 7500:-, varav 6900:- är fälgarna, 400:- är bultar med rörlig kona och 200:- är frakt. Då ingick även att de skulle kolla passformen med nya bultarna och eventuellt borra ur hålen i fälgarna något för att det ska lira ihop på bästa sätt. Och navringar skickade dem med också förresten.

                    Är iaf. toknöjd med priset - blev en bra bit under budget... kanske kostar på mig Goodyear Eagle F1 tillochmed.

                    Comment


                    • #55
                      Levererat!

                      Jovars, fälgarna kom i torsdags - har bara gott att säga om gummihuset (reklam, reklam) iaf. Snabbt, smidigt och billigt, liksom. Blev skitnöjd, är snygga aluminiumskapelser det där. Nu är ju bara frågan den om man inte skulle ha lackat centrumet på fälgarna svart. Vad tycker ni?

                      Edit: Är en idiot som lägger upp för stora bilder...
                      Attached Files
                      Last edited by Aapan; 14 January 2007, 14:10.

                      Comment


                      • #56
                        Vill också ha fälgar...

                        Och så kommer jag då som inte vill lägga riktigt så mycket pengar på fälgar som ni andra, vad tror ni om dessa?

                        http://www.svenskagrossisten.se/prod...610_7X17_.html

                        Skulle dom funka? Riktigt billiga och ganska schyssta tycker jag. Ska jag köra på det eller ska jag spara lite längre och köpa dyra saker?
                        Svårt det här...
                        Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
                        Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
                        Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

                        Comment


                        • #57
                          Kan ni länka sidan med dom fälgarna som sitter på den gula coupen lite högre upp..!!

                          Comment


                          • #58
                            Helleman!

                            Me likee!
                            Var snygga fälgar du hittat där, är man ute efter multispoke - varianten så funkar väl dom där lika bra som andra. Angående storlek så trodde jag definitivt att 17" skulle vara kalas för mig också. Desto längre tid jag drog ut på det så blev jag dock mer och mer sugen på 18". Beror lite på hur fälgarna ser ut också naturligtvis... originalfälgarna skulle väl se små ut även som 20 tummare kanske. Just de där fälgarna fanns ju i 18" också, dock inte i 4/100 hos grossisten. De kostade 200:- mer styck... är väl någonstans där man hamnar för att gå upp en tum. Tycker man att det är värt det så är det väl inget att fundera på. Jag tyckte det, bevisligen.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Helleman!

                              Originally posted by Aapan
                              Me likee!
                              Var snygga fälgar du hittat där, är man ute efter multispoke - varianten så funkar väl dom där lika bra som andra.
                              Du tycker det? Hmm, ja, jag får väl fundera på det. Vore ju så gött om man hade kunnat testa dom på bilen först...

                              För övrigt måste jag säga att fälgarna du valde är riktigt snygga! Kanske att man inte skulle snåla in på fälgar trots allt...
                              Coupe 20VT Plus Moon grey - Såld :-(
                              Alfa Romeo 159 SW 1.9Jtd - Såld :-(
                              Alfa Romeo 156 2.0TS - Såld

                              Comment


                              • #60
                                När kommer fälgarna på då?

                                Du ska självklart lägga stålar på bra däck, de e A och O.
                                Citerar Togge för att ge er lite inblick hur mycket det gör:
                                "Bra däck, bra bil. Dåliga däck, dålig bil"

                                Så. nu vet alla de.
                                Last edited by TurboNimitz; 14 January 2007, 19:42.
                                With great power comes the bitches
                                Porsche 911, 996 -99 Sweet sweet music
                                Fiat Coupé 20VT - Såld o saknad...
                                Fiat Coupé 16V -95 såld o saknad

                                Comment

                                Working...
                                X