Announcement

Collapse
No announcement yet.

PS i bil?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PS i bil?

    Tjena.
    Har ett PS 0ne liggandes hemma som bara använts ett fåtal ggr sen jag fick det.
    Tänkte kolla ifall nån av er vet ifall man kan "installera" in PS One i en bil mha nån adapter eller sladd till en skärm?

  • #2
    Det är väl 3st sladdar (s-video) som sitter i en skart kontakt om jag inte har fel.

    Om det är så.. så är det bara att koppla in till en skärm eller dvdspelare.Polarn har så på sin skärm som han har i bilen iaf.
    Fiat Croma 16v -95 (såld)
    Lancia Delta HF Integrale 8v -88 (såld)
    Ford Mustang cab -71

    Comment


    • #3
      Sen måste du ju skaffa en 220V-12V omvandlare så du får rätt ström...
      Fiat Coupe 16vt -95
      Depå - Projekt tråd - Garaget.org

      Comment


      • #4
        Är det inte så att Playstationen har en liten transformator som man sätter i uttaget hemma? Det är väl inte 230 volt rätt in i spelet?
        Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
        Fiat Marea Weekend 1,6 -97

        Comment


        • #5
          Den bruker ikke 230V direkte nei, men på PsOne sitter den inni selve lådan, og da må man i tilfelle modifisere litt (det lar seg jo såklart gjøre, men..)

          PS2 (den flate) har ekstern transformator og er således mye lettere å montere i bil, men det var jo PsONE Ary hadde.
          Coupé Fiat 20V Turbo Plus | Fiat Punto 75SX | Citroën CX 25 TRI | X: Lancia Delta HF Integrale 16V

          Comment


          • #6
            Ålrajt, då kom jag ihåg fel. Jag har en gammal PS-etta liggande men det var länge sedan den var framme.
            Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
            Fiat Marea Weekend 1,6 -97

            Comment

            Working...
            X