Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vad är fel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad är fel?

    Min fiat regatta 1,6 är nog lite sjuk. Hon drar 1,1/mil blandad körning dör när jag svänger höger med lite bensin i tanken; ej tom tank. Jag har byt kablar, rotor osv men det blir inte bättre. är det någon som har en idé.

  • #2
    Ingen??

    Av 88 besökare är det ingen som känner igen felet? Det måste vara ett unikt fel då. Jag får rota vidare och berätta när jag hittat felet. Jag hade tänkt sälja bilen nu till hösten eller byta mot en Panda men det får vänta tills jag hittat felet.
    MVH Emil

    Comment


    • #3
      toksvårt

      verkligen jätte svårt att leka doktor o säga vad hon lider av några tips.. drar den mkt soppa är det sällan tändningsfel. kolla luft filter/luftläckage. även läckande grenrör/avgasrör kan ge höjd bränsle förbrukning om läckaget är före lambdasonden. även lamdasond eller luftmängdmätaren kan vara pajj. sen varför den dör är oxå konstigt.. tänkbart om det bara sker när det är lite soppa i tanken är att sugledningen till bränslepumpen gått av/läcker.

      hoppas du hittar felet

      /tobbe

      Comment


      • #4
        Har hittat felet till slut. Det var hål i tanken, på ovan sidan. Hittade en gubbe här i Götet som kunde och ville svetsa en tank.
        Det blev ingen Panda då jag ramlade över en Punto 55 Och en uno turbo mk1 till vettiga pengar.

        Comment

        Working...
        X