Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maruder - Lancia A112 (Wannabe Delta)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    återkommer angående fälgarna

    Du föresten, du hade en a112:a va? Du har inte lust att ta några kort på tvärbalkarna så man får se hur dom ser ut orginal? vore guld värt i så fall!

    mvh
    Något förvirrad...

    Comment


    • #17
      Originally posted by Maruder
      återkommer angående fälgarna

      Du föresten, du hade en a112:a va? Du har inte lust att ta några kort på tvärbalkarna så man får se hur dom ser ut orginal? vore guld värt i så fall!

      mvh
      Jag skall försöka. Har tyvärr inte mycket tid att spendera under bilarna Men jag skulle ju ändå behöva göra en underredsbehandling innan vintern.
      Porsche Boxster S 2002

      Comment


      • #18
        Den sladdriga spaken botar du genom att sätta in en ny bustning i växelspakens nedersta del (under bilen) där den sitter ihopa med stången som går till motorn. Där ska sitta en plast bit som ser ut som en fingerborg.
        Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

        Comment


        • #19
          Originally posted by TobbeC
          Jag skall försöka. Har tyvärr inte mycket tid att spendera under bilarna Men jag skulle ju ändå behöva göra en underredsbehandling innan vintern.
          Hehe, det är absolut ingen brådska Tänkte om du ända skulle ner och krypa under bilen så kan du ju passa på
          Något förvirrad...

          Comment


          • #20
            Originally posted by Black_GT
            Den sladdriga spaken botar du genom att sätta in en ny bustning i växelspakens nedersta del (under bilen) där den sitter ihopa med stången som går till motorn. Där ska sitta en plast bit som ser ut som en fingerborg.
            Aah, tackar och bockar för tippset, det ska kollas upp!
            Något förvirrad...

            Comment


            • #21
              Monterade passagerarstolen:


              spännde även handbromsen, funkar prima nu
              Något förvirrad...

              Comment


              • #22
                Kul att det finns några motoriserade överrockar kvar.

                De här kuliga bilarna har en s.k. bromreduseringsventil. Den är till för att när man har lastat bilen knökfull så ökas bromskraften på bakhjulen. Den sitter under bilen framför vänster bakhjul. Bind upp den med ståltråd så får du mer broms bak än fram och det är skitkul på små grusvägar då motorn inte räcker till för vänsterbroms.

                Bussningen till spaken under bilen fixar du med en gammal oljeflaska eller dylikt. Det är ungefär den tjockleken i alla fall.
                Fullt ös//
                Hempa
                Hellre en bil som krånglar ibland, än en som alltid är ful.

                Comment

                Working...
                X