Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakumslang?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vakumslang?

    Är det nån som har en bild på var jag kan koppla in en slang som ska vara till dumpen?

  • #2
    Om du går in på www.coupe-fiat.de ,så finns det en beskrivning på hur du gör. Gå in på "Download" och sen "Manuals". Där finns en beskrivning steg för steg. Tyvärr på tyska!! .....men det finns jättebra bilder att gå efter!
    Alfa Romeo Spider 3,2 Q4 -07
    Volvo V50 T5 -05

    Comment


    • #3
      Tack... men jag missade att skriva att det var en uno turbo jag har :O) De verkar bara visa för cupen.....

      Ingen som har nån bild??

      Comment


      • #4
        Originally posted by Master M
        Tack... men jag missade att skriva att det var en uno turbo jag har :O) De verkar bara visa för cupen.....

        Ingen som har nån bild??
        kan gå ut å ta ett kort på min om du vill.

        annars är det ju redan en återcirkulerande dump orginal.
        Jag antar att du är ute efter en öppen?
        bättre en bil på strippen
        än tio bilar i garaget!

        Comment


        • #5
          Hmm.. det sitter en återcirkulerande nu (vet ej om orginal) och jag tror att den inte dumpar för det kvittrar/gneggar om den när man man växlar.
          Så jag provade en öppen dump, och det vart samma ljud. Alltså inte pscyyy.
          Så jag misstänker att det inte är rätt slang inkopplat på dumpen...

          Det vore bussigt om du ville fota slangen åt mig....

          Mvh Micke

          Comment


          • #6
            Jaaa. Det är väl kanske så att membranet i din dump är paj. Det är ganska vanligt. Köp en ny på Saab (240:-) eller köp en finare som håller längre. Köp helst inte en öppen dump, en återcirkulerande håller farten uppe på turbon bättre.
            Den är säkert rätt kopplad, det finns inte så många vakuumanslutningar att välja på.
            Last edited by per; 27 August 2002, 14:12.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Funkar det samma på coupen? Min dump låter lite kvittrande, svårt att höra bara. Skall det vara mer konstant pysande, om man hör något alls?
              Fast som kompensation hörs inte turbon när den laddar..... Bra ljudisolering eller något galet?
              Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

              Comment


              • #8
                Bra bil!
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Originally posted by per
                  Jaaa. Det är väl kanske så att membranet i din dump är paj. Det är ganska vanligt. Köp en ny på Saab (240:-) eller köp en finare som håller längre. Köp helst inte en öppen dump, en återcirkulerande håller farten uppe på turbon bättre.
                  Den är säkert rätt kopplad, det finns inte så många vakuumanslutningar att välja på.
                  Saken är den att jag provade en återcirkulerarnde dump till, polarns... men den lät lika dant :O(

                  Comment


                  • #10
                    Ajdå

                    hmm.. vakuumslangen kan ju va sprucken kanske?
                    Argenta 120ie -85
                    Alfa 75 3.0V6 -90
                    BMW Z4M Coupe -06
                    BMW 118dM -10
                    Coupe 20VT -98 RIP
                    125 Special -72 RIP

                    Comment


                    • #11
                      vill du ha pshh ljud så får du ta loss insugsröret och borra upp hålet som du fäster dumpen på, den är strypt.
                      slangen till dumpen kan du ta vilken som hellst efter spjälet tex slangen till sopparegulatorn eller till tryckmätaren eller microplexen . fast nu när jag tänker efter så har du ju redan en slang som gick till standard dumpen ta den, onödigt att dra en ny och sedan plugga den gamla.
                      Fiat uno 355hk på 1.3 liter
                      X1/9
                      www.kallebacksmotor.se

                      Comment


                      • #12
                        per
                        Jag har en öppen i min coupe är det inte bra???

                        Comment


                        • #13
                          Fadi: som jag förstått det så är det lite bättre spin-up (eller vad det heter) med återcirkulerande, eftersom trycket leds till turbinens ingång. En öppen dump släpper bara ut det trycket, och turbon står och suger luft. Hmm så borde det vara iallafall.
                          Argenta 120ie -85
                          Alfa 75 3.0V6 -90
                          BMW Z4M Coupe -06
                          BMW 118dM -10
                          Coupe 20VT -98 RIP
                          125 Special -72 RIP

                          Comment


                          • #14
                            På Fiat Coupé 2,0 16V Turbo motorn så går det utmärkt att ha en öppen dump!
                            /Jimmy
                            mvh Jimmy Särås

                            0736-996 993

                            Comment


                            • #15
                              Ingen som har en bild på vart vakumslangen sitter som ska kopplas in på en bosh dump?

                              Bilen var ej orginal när jag köpte den så att jag har ingen aning om vilken slang det är orginal....

                              Comment

                              Working...
                              X