Announcement

Collapse
No announcement yet.

Poppe - Bangbus/Pussywagon II - MB L405

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Poppe - Bangbus/Pussywagon II - MB L405

    Lägger nu upp den andra bilen..eller bussen menade jag.
    Visst det är ingen Fiat, men jag lägger in den iaf!


    Kan notera att den vart mer och mer lackad för varje fylla, intressant sammanhang! Hmm.


    I sommar har den kommit iväg på ett par cruisingar lite här och där eftersom min andra fyllebil fick hamna på skroten.
    Dvs denna, som troligtvis många här har sett på bland annat Power Meet i Västerås, Midsommar i Rättvik och cruising i Ljusdal m.m.





    Nog om exet nu.


    Bussen som detta handlar om är alltså en
    Mercedes Benz L 405 -65 som besiktades i somras prickfritt!! Och då har den inte vart i trafik på ca tio år som jag förstått. Tysk kvalité får man väl lov att säga.

    Tyvärr är toppen slut sen sommarens bravader, så det är det första som ska ske med den, antingen byta topp eller helt enkelt byta motor. Men det får bli till våren, jag vägrar skruva i snön.

    Sen är den inredd med gasolkök och annat junk, vad ska man med det till när man ska lasta folk och åka på fyllesvängar?
    Så det ska väck!
    En U-soffa snickras ihop, sen finns det planer på att öppna upp en av dom igensvetsade bakdörrarna, men det får vi se hur det blir med.
    En lite roligare stereo ska in i bussen.
    Sen kommer den troligtvis att rollas i samma färgsättning som Mazdan ni ser ovan, dvs "snutlack"
    Men har nån någon annan idé på lack/rollningsförslag så kan ni ju hojta.


    Nåja, här kommer lite bilder!






    Jaja, skriver mera vid ett senare tillfälle!
    Se och njut! ;P

    Hej svejs!

  • #2
    Det är ju så vackert att jag blir tårögd. Sann estetisk lycka!
    Daniel Östlund
    www.kraniel.com

    >> Min Coupé<<

    Comment


    • #3
      Gillade din gamla bil, detta blir ännu ballare =)
      Något förvirrad...

      Comment


      • #4
        Haha, jo det är roligt med dessa lik.
        Vi får se hur det slutar.

        Comment


        • #5
          aaaaaahh

          poppe...... coolt åk,säg till om du ska åt örebro hållet så jag hinner låsa in tonårsdöttrarna,antar att din bil väcker upp parnings-instinkterna hos en o annan fjortis så du är väl skinnflådd på utsatta ställen antar jag.
          Keep on rockin.............
          sexigast i närke med omnejd

          Comment


          • #6
            Re: aaaaaahh

            Originally posted by dallen
            poppe...... coolt åk,säg till om du ska åt örebro hållet så jag hinner låsa in tonårsdöttrarna,antar att din bil väcker upp parnings-instinkterna hos en o annan fjortis så du är väl skinnflådd på utsatta ställen antar jag.
            Keep on rockin.............
            Haha! det där var det roligaste jag läst på länge!
            Nej jag ska dyka upp utan förvarning, så håll dom inlåsta! :P

            Comment


            • #7
              uno turbo projekt

              Kul att t de blir lite aktivitet på uno turbo sidan här, tack för det poppe, om jag hinner o är nykter till nästa helg ska jag ta lite kort på mitt uno-t projekt, hållit på med detta projekt i sex år så de finns lite som har hänt,togge på detta forum är en en gammal kompis med samma intresse för busbilar så han vet vet vad det är för åk jag tänkte skriva om,fortsätt skriv poppe jag följer alla dina framsteg med stort intresse.
              Ha de Tony.
              sexigast i närke med omnejd

              Comment


              • #8
                utan förvarning

                Om du dyker upp utan förvarning så förglöm icke att att fadern till dessa presumtiva pipp-objekt består av 105kg kilo förslappade tatuerade muskler o har varit i branschen långt innan du vart påtänkt.
                Vem fan behöver kunskaper i kung fu när det finns fälgkors.....
                sexigast i närke med omnejd

                Comment


                • #9
                  Re: uno turbo projekt

                  Originally posted by dallen
                  Kul att t de blir lite aktivitet på uno turbo sidan här, tack för det poppe, om jag hinner o är nykter till nästa helg ska jag ta lite kort på mitt uno-t projekt, hållit på med detta projekt i sex år så de finns lite som har hänt,togge på detta forum är en en gammal kompis med samma intresse för busbilar så han vet vet vad det är för åk jag tänkte skriva om,fortsätt skriv poppe jag följer alla dina framsteg med stort intresse.
                  Ha de Tony.
                  Tackar så mkt!
                  Ja det vore kul att se lite bilder på ditt Uno-projekt.

                  Ja jag ska försöka uppdatera lite oftare, men det har inte hänt så mkt på sistone. Jag är rätt less på att skruva just nu.
                  Jag har ju lyft i motorn igen, men får ingen gnista på stiften, vetefan vad det kan vara. Säkert bara nåt skitfel, men som sagt jag har tappat sugen lite nu faktiskt.
                  Men men, jag lär väl ta ett ryck inom kort igen antar jag.

                  /Pontus

                  Comment


                  • #10
                    Re: utan förvarning

                    Originally posted by dallen
                    Om du dyker upp utan förvarning så förglöm icke att att fadern till dessa presumtiva pipp-objekt består av 105kg kilo förslappade tatuerade muskler o har varit i branschen långt innan du vart påtänkt.
                    Vem fan behöver kunskaper i kung fu när det finns fälgkors.....
                    Haha!













                    Jag förvarnar!

                    Comment


                    • #11
                      Hittade lite bilder på hur dom såg ut original,
                      dvs utan upphöjningen på taket osv.
                      Dom såldes ju också glasade, som en vanlig buss.
                      Visserligen bilder på modellbilar, hittar ingen annan lika buss varken på google eller altavista.









                      Visst är dom bra stiliga?

                      Comment


                      • #12
                        Jag fann en!

                        Comment


                        • #13
                          Fränt, vi har en mercedes 319D ståendes, med flera nyanser blått (skolbuss lackad) gick som skolbuss till för ca 25årsen då den stäldes i skogen för den startade inte, vi drog dock igång den med hjälp av bogsering, fast motorn var dålig och byttes, nu står den still i en maskinhall igen lite halvrostig och ingen inredning

                          Man skulle kunna tro att det är denna: http://www.geocities.com/MotorCity/L...ksfors/319.jpg
                          men så illa är det inte riktigt, men exakt likadan med samma målning och allt
                          Last edited by Mickep; 6 November 2006, 10:58.
                          /Micke /Kalmar

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Mickep
                            Fränt, vi har en mercedes 319D ståendes, med flera nyanser blått (skolbuss lackad) gick som skolbuss till för ca 25årsen då den stäldes i skogen för den startade inte, vi drog dock igång den med hjälp av bogsering, fast motorn var dålig och byttes, nu står den still i en maskinhall igen lite halvrostig och ingen inredning

                            Man skulle kunna tro att det är denna: http://www.geocities.com/MotorCity/L...ksfors/319.jpg
                            men så illa är det inte riktigt, men exakt likadan med samma målning och allt
                            Hehe jaså! Kul!

                            Min är ju också en 319, feldöpt tråd. För jag visste faktiskt inte betäckningen på den, så jag kollade med VV och där stod det L405. Hehe.

                            Du råkar inte ha en extra maskin ståendes? Eller vill du sälja bussen? Vart finns den?

                            Edit: Såg nu att du bodde i kalmar. Lite väl långt.

                            Comment


                            • #15
                              Någon som råkar ha en fungerande 4-cylindrig MB diesel till salu? Från 220 eller 240 tex?

                              Ett bra pris vill jag ha! ;P

                              Comment

                              Working...
                              X